Z údajov vychádzajúcich z prieskumu MML-TGI agentúry Median SK (3. + 4. kvartál 2013), ktoré poskytli Expres a obchodní partneri Fun rádio a Europa 2, vyplýva, že podľa počúvanosti (počtu poslucháčov, ktorí stanice počúvali "včera") sú oba subjekty v podstate na úplne rovnakej úrovni.
Expres má mierny náskok vo všeobecnej cieľovke 14 - 79 rokov, kombinované čísla Fun rádia a Europy 2 (poskytnuté Fun rádiom) zas mierne prevyšujú trhového lídra v komerčnej cieľovke 14 - 54.
Prieskum MML-TGI je síce veľký prieskum pracujúci so vzorkou vyše 4-tisíc ľudí, stále však ide o prieskum, pri ktorom treba zohľadniť štatistické odchýlky. Údaje oboch rozhlasových údajov sú tak blízko seba, že sú v podstate identické.
Podobné to je aj pri týždennom reachi - aj tu sú čísla takmer rovnaké: Expres má týdennú počúvanosť 1,531 milióna poslucháčov vo všeobecnej cieľovke oproti 1,522 poslucháčov kombinácie Fun rádia a Europy 2.
To isté sa týka aj trhového podielu (percentuálny podiel z tých, čo počúvali rádio) vo všeobecnej cieľovke 14 - 79. Tu majú o necelé dva percentné body navrch Fun rádio a Europa 2.
Stanice však majú na druhej strane výraznejší share v komerčnej cieľovej skupine 14 - 54. Odstup od Expresu tu je už vyše päť percentných bodov.
Počúvanosť a trhový podiel staníc | ||||
„počúval včera“ (14 - 79) | „počúval včera“ (14 - 54) | trhový podiel (14 - 79) | trhový podiel (14 - 54) | |
Expres | 852-tisíc | 722-tisíc | 21,0 % | 25,5 % |
Fun rádio + Europa 2 | 823-tisíc | 755-tisíc | 22,9 % | 30,9 % |
Zdroj: MML – TGI SR 2013 3. – 4. kvartál (24.6.2013 – 8.12.2013) |
Klientov a agentúry by mohlo zaujímať aj, aké je vekové rozloženie ľudí. Expres pripomenul, že spojenie konkurentov môže byť efektívnym nástrojom pre mladšie cieľové skupiny, pre ktoré sa „doteraz používalo iba Fun rádio“.
Europa 2 je, čo do profilácie, rádio formátované pre najmladšiu vekovú kategóriu, čo skutočne potvrdzujú aj údaje. Podľa reklamnej prezentácie je viac než polovica poslucháčov Europy 2 (54 %) vo veku pod 30 rokov, 30- až 39-roční tvoria necelú štvrtinu.
To nie je veľký rozdiel oproti dátam Fun rádia, kde majú menšie zastúpenie dvadsiatnici a o čosi vyššie tridsiatnici. Expres vekové rozloženie v rámci mediálnych dát na webe neuvádza.
Z vyjadrení obchodnej riaditeľky nového subjektu Fun Media Group Miriam Kittler vyplýva, že Fun rádio a Europa 2 sa nechcú pustiť do výraznej cenovej vojny s Expresom. "Klient zaplatí za kombinačnú kampaň na Europa 2 a Fun rádiu takmer identické peniaze ako v rádiu Expres," uviedla v tlačovej správe.
V konečnom dôsledku by sa to staniciam nemuselo vyplatiť, ak by si dva subjekty začali deliť reklamu predávanú za väčšie zľavy. Hlavným predajným argumentom sa tak zatiaľ javí súperenie s číslami počúvanosti.