Zmyslom celoslovenskej kampane je podľa železničného dopravu testovanie vybraných služieb ZSSK. Dôraz je práve na reštauračných službách, detských vozňoch a autovlakoch, ktoré sú populárne najmä na východe Slovenska. Železnice sa snažia budovať obraz modernejších služieb, cestujúcim napríklad pripomínajú, že za ostatných 20 rokov vymenili skoro polovicu prepravnej kapacity.

„Touto kampaňou ideme s kožou na trh,“ hovorí generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. „Denne v ZSSK pracujeme na vylepšeniach našich vlakov a služieb a chceme o tom s našimi cestujúcimi otvorene hovoriť. Poznáme naše slabé i silné stránky, no teraz prosíme našich verných i nových cestujúcich, aby nás otestovali a poskytli nám tak cennú spätnú väzbu. Zároveň tým, ktorí ešte naše služby nevyužívajú otvorene, hovoríme ‚dajte nám šancu a vyskúšajte nás‘,“ načrtol F. Hlubocký.

Ľudia sa do testovania môžu zapojiť na webe Zlepsujemesa.sk. Pri registrácii si záujemca zvolí, ktorú službu chce testovať.

Súťaž sa koná do 15. októbra a žrebovanie víťazov bude o dva dni neskôr. Výhercovia získajú poukážku na nákup cestovných lístkov v hodnote 200 eur.

Do kampane zapojila ZSSK aj trojicu ambasádorov, ktorí boli prvými testermi služieb. V spotoch pre ZSSK účinkujú autobloger Martinzmartina, foodbloger z Food Tips Košice Dragan a detská zabávačka Fíha Tralala.

ZSSK sa v kampani pokúsi odkomunikovať aj ďalšie benefity vlakovej prepravy. „Chceme, aby ľudia vnímali cestu železnicou ako štandardný spôsob prepravy za prácou či oddychom. Jazda po koľajniciach je v porovnaní s cestnou dopravou veľmi ekologická a pohodlná. Aj keď ľuďom z médií utkvejú v pamäti skôr problémy s počasím a výlukami, faktom je, že takmer 93 percent našich vlakov počas roka príde do staníc načas,“ konštatuje riaditeľ úseku obchodu Karol Martinček.

Kampaň pripravila ZSSK v spolupráci s reklamnou agentúrou Jandl. Národný dopravca na ňu minie 186-tisíc eur. V tejto sume je zahrnutý aj nákup reklamného priestoru. Vizuály a spoty ZSSK sa objavia v tlači, outdoore, rádiách a na internete.

„Chceme odštartovať transformáciu našej spoločnosti, orientovanú na zákazníkov zo všetkých segmentov,“ uvádza riaditeľ úseku ekonomiku a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.

Železnice hovoria o pozitívnom trende – 33-percentnom medziročnom náraste počtu cestujúcich počas septembrového týždňa mobility, keď sa vlakmi jazdilo za zvýhodnené ceny. Novou kampaňou chce dopravca získať ďalších verných cestujúcich.

Ako dlhodobý strategický cieľ si ZSSK dáva do roku 2030 prepraviť 100 miliónov cestujúcich, čo je v porovnaní so súčasnosťou nárast o takmer 54 percent.

„Chceme viac otvorený a kriticky vzťah s našimi zákazníkmi a podnietiť aj našich zamestnancov k angažovanej práci pre modernu firmu,“ dodal P. Horný.