VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – JÚN 2017
Cykloradler
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Hodnotenie: 6,97 / 10 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant (Heineken Slovensko)
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Youtuberi bojujú proti falošným správam
Hodnotenie: 6,08/ 10 bodov
Zadávateľ: Globsec Policty Institute
Agentúra: Seesame Communication Experts
3. miesto
Karta, ktorá má význam
Hodnotenie: 5,61 / 10 bodov
Zadávateľ: Tatrabanka
Agentúra: Made by Vaculik
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Agentúry | Verejnosť | SPOLU | ||
Cykloradler – Zlatý Bažant | 7,75 | 5,50 | 6,10 | 6,97 | |
YouTuberi bojujú proti falošným správam – Globsec Policy Institute | 6,50 | 7,00 | 3,90 | 6,08 | |
Karta, ktorá má význam – Tatrabanka | 2,75 | 3,00 | 4,20 | 5,61 | |
Cyklomlynček – Popradská káva | 5,00 | 6,00 | 6,80 | 5,56 | |
Spolu máte na viac – Slovak Telekom | 5,00 | 3,00 | 5,30 | 4,66 | |
Dotyk kvetov - Zlatá studňa | 4,50 | 2,50 | 5,10 | 4,22 | |
Zamestnanecký prieskum - Poisťovňa Generali | 4,00 | 2,50 | 4,20 | 3,74 | |
Letné osvieženie z viníc – Vinea | 3,50 | 3,00 | 4,60 | 3,62 | |
Štvorbilbord – Prvá stavebná sporiteľňa | 3,67 | 3,00 | 4,00 | 3,60 | |
Vyberáme auto – Slovenská sporiteľňa | 2,75 | 3,00 | 4,20 | 3,09 | |
Mirinda hľadá novú príchuť - Mirinda | 2,00 | 2,00 | 4,10 | 2,42 | |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Ivana Šuleka, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Hurá na Tour de France s Radlerom v národných farbách
Zlatý Bažant obliekol svoj printový vizuál, ktorý bol súčasťou prílohy magazínu Tour de France, do národných farieb. Bielou, červenou a modrou prezentoval novinku Radler levanduľa&čierna ríbezľa ako skvelý nápoj pre cyklistov. Jednoduché, ale zároveň nápadité vizuálne stvárnenie printu pomoholo značke zvíťaziť v júnovej Kampani mesiaca.
„Inšpiráciou pri príprave kampane bol pre nás príbeh vzniku nápoja radler. Traduje sa, že radler (pôvod. radlermass) bol nápoj vymyslený pre cyklistov, z nemeckého ‚Der Radler‘, čo v preklade znamená cyklista. Keďže sme mali vymyslieť print do prílohy o Tour de France, tak táto téma nám padla vhod,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk account manažérka z agentúry Wiktor Leo Burnett Anastasia Kazmiruk.
Ako ďalej dodáva, o inzerovaní v špeciálnej prílohe rozhodol klient. Kampaň pre novú príchuť bola nasadená počas celého júna, v printoch výlučne v uvedenom magazíne k Tour de France.
Súčasťou vizuálu bol okrem trikolóry predstavujúcej jazdeckú dráhu aj symbol 0,0 % vyjadrujúci nulové množstvo alkoholu v nápoji. Aj tu sa agentúra pohrala a vytvorila ho z pomyselných kolies z bicykla. Značka sa totiž prostredníctvom reklamy snažila odkomunikovať, že je to prvý radler úplne bez alkoholu, ktorý vyráža na tour s novou príchuťou.
„Radler ako taký sa stal veľmi obľúbený u väčšiny Slovákov a jeho úspech má rastúcu tendenciu. Preto sa Zlatý Bažant stále snaží prinášať svojim zákazníkom nové a zaujímavé príchute,“ vysvetľuje A. Kazmiruk.
V rámci ATL komunikácie Zlatý Bažant počas letných mesiacov komunikuje aj prostredníctvom televíznych spotov pre Zlatý Bažant Radler 00 Light s príchuťou citrón, ktorý obsahuje o 30 percent menej cukru. S tým je spojená aj komunikácia celého portfólia radlerov na sociálnych sieťach. V letnej sezóne beží kampaň aj pre ďalšie dve novinky – Nealko Radler broskyňa&bazalka a Zlatý Bažant Radler jahoda&rebarbora.
Vizuálne poňatie printu Zlatého Bažanta oslovilo aj odborných porotcov Kampane mesiaca. Rado Jankovič z českého Triadu uviedol, že reklama na cykloradler ho oslovila v momente, ako uvidel vizuál. „Fandím takejto minimálnej forme, vo finále je totiž ďaleko výraznejšia ako väčšina reklamy. Perfektne využítá cyklistická téma, ktorou počas Tour de France žije celé Slovensko a samozrejme je relevantne zvolená vzhľadom na produkt. Predsa len ani na bicykli sa nemôže jazdiť pod vplyvom alkoholu,“ dodáva.
Prezident KRAS-u a partner agentúry Respect APP Róbert Slovák okomentoval kampaň ako dokonalú ukážku toho, ako má súčasná reklama vyzerať. „Menej je v tomto prípade úplne najviac.“
Vďaka našej agentúre dostal Zlatý Bažant akúsi osobnosť
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Zlatý Bažant, hovorí junior art director z agentúry Wiktor Leo Burnett Jozef Kyselica
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Aký je príbeh vašej agentúry a značky Zlatý Bažant?
Dostali sme pozvánku do tendra, vyhrali sme ho a od vtedy pre nich pracujeme.
Ako sa pripravujú kampane pre tohto klienta?
Výborne!
V čom je tento klient iný ako tí ostatní v portfóliu agentúry?
Zlatý Bažant je ako klient veľmi otvorený novým veciam, priateľský a zbehlý v tom, čo a ako funguje.
Ako sa zmenila značka Zlatý Bažant po tom, ako si ju do rúk vzal WLB?
Na toto by vám vedel lepšie odpovedať Pišta Andrejco, kedže on si ako creative director vedie tohto klienta, ale za mňa dostala značka konečne osobnosť.
Ktorá reklamná kampaň dosiaľ najlepšie fungovala pre značku Zlatý Bažant Radler?
Myslím, že Hurbanovské mamičky.
Kde beriete inšpiráciu na reklamné kampane u vás v agentúre?
Internety, ľudia, zážitky, filmy, knihy a hudba... Všade a nikde.
Máte nejaké novinky?
V agentúre máme veľa nových tvárí a môj brácho sa teší z nového kávovaru.
A čo noví klienti?
Ja dúfam, že sú spokojní.
Ako trávite v agentúre leto?
Snažím sa neumrieť od tepla, keď kolegovia odmietajú zapnúť klimatizáciu.
A voľný čas?
Sedím, ležím, prípadne šoférujem niekam, kde si sadnem. Ideálne strávený čas je pre mňa vtedy, keď sa moc nehýbem a môžem si pri tom zapáliť cigaretu.