Značka piva Zlatý Bažant a televízia Joj odštartovali v spolupráci so Slovenskou filmovou a televíznou akadémiou (SFTA) projekt s názvom Partner slovenského filmu. Domácej filmovej produkcii má pomáhať pri uvádzaní do distribúcie a posilňovaní jej propagácie. Informovali o tom v spoločnej tlačovej správe.
Hlavným dôvodom vzniku projektu má byť na Slovensku časté nezvládanie poslednej fázy vzniku filmu, teda výroby distribučných kópií a zabezpečenie kvalitného marketingu. Príčinou je najmä nedostatok peňazí.
"Ak sa nepodarí osloviť domáce publikum v kinách, nastáva riziko pri ďalšej ceste filmu k zahraničnému divákovi a jeho šíreniu prostredníctvom iných kanálov (TV vysielanie, DVD distribúcia a pod.). Takéto zlyhanie môže mať za následok aj malú šancu získať prostriedky na nový filmový projekt producenta, ale aj jeho tvorcov," píše sa v tlačovej správe.
Spoločný projekt podpory distribúcie slovenských filmov odštartuje v polovici roka. Partneri ho uvedú pri príležitosti odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti v utorok 27. apríla 2010 v historickej budove Slovenského národného divadla. Pre producentov, ktorí sa o podporu od Partnerov slovenského filmu budú uchádzať, má byť následne pripravená mediálna, finančná i marketingová pomoc. Podmienky podpory budú uverejnené na webe SFTA od 15. mája 2010.
Zlatý Bažant sa dlhodobo profiluje ako značka, ktorá podporuje slovenský film. "V predchádzajúcich rokoch sme už v rámci tejto stratégie pripravili viacero úspešných programov a s projektom Partner slovenského filmu posúvame naše zámery v tejto oblasti ešte o úroveň vyššie,“ povedala brand manažérka značky Zlatý Bažant v spoločnosti Heineken Slovensko Zuzana Putalová. Zlatý Bažant každoročne opakuje napríklad projekt pojazdného kina Bažant Kinematograf a podporuje tiež viaceré filmové festivaly a podujatia ako napríklad Artfilm.
Vstup televízie Joj do projektu zas malo predurčovať jej systematické investovanie do pôvodnej televíznej tvorby. "Z tejto pozície bol už len krok k užšej spolupráci so slovenským filmom," uvádza tlačová správa. Komerčná dvojka sa stala aj najväčším partnerom eventu Slnko v sieti.