Pivovarnícka spoločnosť Heineken Slovensko, ktorá má vo svojom portfóliu značku piva Zlatý Bažant, pred niekoľkými týždňami, k začiatku letnej sezóny, uviedla na trh špeciálnu verziu piva Zlatý Bažant Radler. Po približne mesiaci si Heineken odozvu od spotrebiteľov pochvaľuje.
Podľa brand manažérky pre Zlatý Bažant Zuzany Putalovej sa pozitívna reakcia týka objemu predaja aj reakcií na vlastností produktu zahŕňajúcich chuť či vzhľad. Koncern zatiaľ čísla predaja nezverejnil. Heineken chce prijatie produktu vyhodnotiť až neskôr, keď prejde produkt z fázy „prvé ochutnanie“ na fázu „opakovaný nákup," uviedla Putalová.
S myšlienkou obohatiť portfólio Zlatý Bažant o nízkoalkoholický nápoj s prívlastkom svieži prišla spoločnosť Heineken podľa brand manažérky pri sledovaní meniacich sa preferencií a trendov u spotrebiteľov, ktoré smerujú k zdravšiemu životnému štýlu. Cieľovou skupinou sú pivári, ktorí majú radi v pive pestrosť druhov k rôznym príležitostiam. Spoločnosť očakáva, že tento nápoj bude atraktívny aj pre nepivárov, ktorým nie vždy vyhovuje prirodzená chmeľová horkosť piva a jeho vôňa.
„Spotrebitelia si v tejto chvíli hľadajú cestu k tomuto novému produktu, preto sme sa v kampani nezameriavali na konkrétny socio-demografický profil, očakávame, že spotrebiteľská báza bude v tomto prípade neštandardne široká,“ dodáva Putalová.
V kampani nevystupujú žiadni ľudia, jej hrdinami je obilný klas ako Zlatý Bažant originál a citrón ako osviežujúca príchuť.
- Pozrite si spot na blogu reklamy: Zlatý bažant Radler
V približne rovnakom období bola spustená komunikácia Zlatého Bažanta aj minulý rok, kedy nadviazala na pozicioning Svetové slovenské pivo. Spoločnosť tiež komunikovala letný špeciál - nealkoholickú verziu piva.
Podľa Heinekenu z pohľadu predaja aj upevnenia pozície na trhu za minulý rok nealkoholický Bažant skončil ako najpredávanejšie nealkoholické pivo na slovenskom trhu.
Tento rok spoločnosť kampaň pre nealko verziu zatiaľ neobnovila. Na otázku, či kampaň bude vôbec spustená, brand manažérka pre Zlatý Bažant Zuzana Putalová uviedla, že ďalšie aktivity naplánované v priebehu roka "z pochopiteľných dôvodov" nebude špecifikovať. Viac informácií o kampani Zlatý Bažant nealko.
V segmente nealko piva z pohľadu komunikácie dominuje česká značka Birell, ktorá uviedla prvú kampaň vytvorenú slovenský trh, na čele s televíznym spotom.