Istropolitana Ogilvy v reklame na nealkoholické pivo Zlatý Bažant nevyužíva newspeak tak ako v kampani na alkoholickú verziu Bažanta, pretože dva produkty nechcela v komunikácii spájať. „Nový pozicioning je o tom, že Zlatý Bažant Nealko má veľmi ďaleko od alkoholického piva Zlatý Bažant, a tak jednou z úloh kampane bolo aj to, aby sa tieto dva produkty dostatočne odlíšili, čo sa obsahu týka. Formálne sme chceli zachovať istú synergiu, preto sme zvolili príbuzný formálny štýl výstavby spotu. Aj v outdoore je cítiť odkaz na “alkoholický” layout, no zelené prúžky nahradili farebné,“ uviedla agentúra pre Mediálne.sk.Agentúra mala odprezentovať Zlatý Bažant Nealko ako vhodnú alternatívu k nealkoholickým nápojom. „Pre mnohých konzumentov je Zlatý Bažant Nealko vnímaný ako pivo pre šoférov alebo ako veľmi verná náhrada piva. Chceme vyvolať zmenu postoja a viac ho priradiť k nealkoholickým nápojom. Keď ľudia počas letných dní hasia smäd nealkoholickými nápojmi, aby sa do ich “rozhodovacieho koša” dostal aj Zlatý Bažant Nealko ako nápoj, ktorý chutí a dokáže uhasiť smäd,“ vysvetlila Istropolitana Ogilvy.TV spot je dramatizáciou zadania a vychádza z “bažantovského” štýlu komunikácie – rýchleho striedania záberov, aby došlo k lepšiemu priradeniu k značke.
Pôvodná správa vydaná 4. júna 2010:
Po niekoľkotýždňovej imidžovej kampani prichádza Zlatý Bažant s novým spotom. Tentokrát propaguje nealkoholickú verziu piva. V novom spote nepriamo naráža na konkurentov zo segmentu kolových nápojov.
Mladý muž rozmýšľa, ako by najlepšie zahnal smäd. Môže si dať „niečo fialové alebo tyrkysové. Alebo červené, zelené, žlté, pásikavé alebo niečo pestrofarebné, kvetované, bodkované. Alebo stále dokola niečo hnedé.“ Muž sa pri tom tvári dosť znudene. Poteší sa až vtedy, keď si otvorí nealkoholické pivo Zlatý Bažant. „Alebo si dám chutné nealko proti smädu,“ dodáva. V poslednom zábere sa vedľa pivovej fľaše objaví claim Svetové slovenské pivo, nie je však také výrazné ako v kampani na alkoholickú verziu piva.
- Video na blogu Reklamy: Chutné nealko proti smädu pre Zlatý Bažant
Zlatý Bažant sa tento rok prvýkrát ozval v apríli. Kreatívu značky z portfólia pivovaru Heineken zabezpečuje agentúra Istropolitana Ogilvy. V novej kampani nadviazala na pozicioning Svetové slovenské pivo, ktorý uviedla v minulej sezóne a chce ho budovať dlhodobo. Televízny spot využíva súčasný hovorový jazyk – tzv. Newspeak, ktorý obsahuje množstvo cudzích výrazov. V kampani na nealkopivo sa však neobjavil. Viac informácií.
V ankete Kampaň mesiaca týždenníka TREND a servera Mediálne.sk sa tohtoročná kampaň Svetové slovenské pivo umiestnila na prvom mieste. Minulý rok zaujala na viacerých súťažiach kreativity. Na festivale Golden Drum v slovinskej Portoroži sa dostala na shortlist v kategórii Advertising Campaigns. Nestratila sa ani na českej súťaži Metro Zlatá Pecka, kde získala dve pecky.
Vizitka kampane Zlatý Bažant Nealko
Kreatívny riaditeľ: Peter Darovec, Vlado Slivka
Art director: Peter Baslík, Diana Dolejšiová
Copywriter: Vlado Slivka, Peter Darovec
Account manager: Martin Toman
Accoun Director: Ivana Harmincová
Použité médiá: TV, outdoor, internet, new media
Produkcia televízneho spotu: Protos Productions
Réžia: Sandalz
Názov pesničky použitej v spote: pôvodná komponovaná hudba