Pivo Zlatý Bažant pripravilo na končiace sa leto špeciálnu "retro" marketingovú aktivitu. Spoločnosť Heineken Slovensko v týchto dňoch uvádza do distribúcie limitovanú edíciu plechoviek s pôvodným dizajnom z roku 1971. Novinku včera predstavila novinárom na tlačovej konferencii.
Heineken sa pre retro plechovku rozhodol pri príležitosti 40. výročia začiatku výroby plechovkového piva v bývalom Československu. „Retro plechovka Zlatý Bažant je pre nás príjemnou spomienkou nielen na veľmi významnú inováciu značky Zlatý Bažant a prvé plechovkové pivo na Slovensku vôbec, ale aj na bohatú históriu piva Zlatý Bažant a pivovaru v Hurbanove, s ktorým je spätá,“ uviedla manažérka pre korporátne vzťahy spoločnosti Heineken Slovensko Hana Šimková.
Retro plechovka nebude v predaji samostatne. Je súčasťou multibalenia piva Zlatý Bažant 12°, ktoré obsahuje tri štandardné pollitrové fľaše a jednu bonusovú plechovku v objeme 0,33 l. „Pri dizajne retro plechovky sme sa snažili skutočne o autentickosť. Na plechovke nájdete dokonca pôvodný nápis Made in Czechoslovakia,“ dodala Šimková. Určená má byť najmä zberateľom a najväčším fanúšikom piva Zlatý Bažant.
Multibalenie piva s retro plechovkou sa dostáva na trh v limitovanej edícii 55-tisíc kusov. Podľa brand manažérky značky Zlatý Bažant Zuzany Putalovej bude distribuované do veľkých reťazcov i malých predajní po celom Slovensku.
Heineken nechystá na podporu produktu veľkú kampaň. "Nechceme ju predimenzovať, keďže ide o limitovanú edíciu. Nebudú preto televízne spoty ani inzercia v printoch," vysvetlila pre Mediálne.sk Putalová. Marketing sa tak obmedzí na internet a samotné miesta predaja, kde bude komunikácia prebiehať najmä prostredníctvom POS materiálov.
Bažant používa nadlinkovú komunikáciu v súčasnosti v novej kampani pre hlavný produkt, ktorá naďalej vychádza z konceptu "svetové" slovenské pivo. Viac informácií.
Zavedenie plechovkového balenia piva bolo podľa tlačových materiálov jednou z prvých významných inovácií značky Zlatý Bažant: "Plniaca linka na plechovkové balenie piva v pivovare Hurbanovo bola prvou plechovkovou linkou nielen vo vtedajšom Československu, ale aj v celej východnej Európe. Plechovky s typickým dizajnom a výrazným logom značky Zlatý Bažant boli primárne určené na export a stali sa veľmi rýchlo úspešným exportným artiklom."
Zlatý Bažant sa v súčasnosti exportuje do štrnástich krajín sveta, pričom v ďalších štyroch sa licenčne vyrába. História značky siaha do roku 1969, kedy bol založený aj pivovar v Hurbanove.
Zdroj: Heineken Slovensko