Kampaň vznikla s cieľom ukázať verejnosti, že zimu vníma každý inak. Tradičným symbolom navyše dala odlišný rozmer, než aký vníma väčšina ľudí.
„V hlavnom spote pracujeme so známou riekanku o zimičke, ktorú sme ale zasadili do úplne iného kontextu. To, na čo sa iní tešia, je pre iných dôvod na obavy a strach o život,“ hovorí Peter Jančárik, ktorý v agentúre Seesame vedie nový Social Impact tím. Ten sa venuje komunikačným a fundraisingovým kampaniam pre neziskové organizácie a spoločensky zodpovedné firmy.
V spote účinkujú skutoční klienti združenia. „Prezradiť o sebe, že nemáte domov, je veľmi ťažké. Chcem sa veľmi poďakovať všetkým ľuďom v spote za to, že mali odvahu prepožičať kampani svoju tvár a hlas,“ hovorí Sergej Kára, jeden z projektových riaditeľov Vagusu.
Súčasťou kampane je aj minidokument, ktorý ukazuje celú šírku práce Vagusu. Spolu so spotom ho režírovala dokumentaristka Zuzana Límová a produkovalo ich štúdio Toxpro. Originálne portréty a reportážne snímky nafotil Tomáš Halász, fundraisingovú stratégiu vytvorila Vanda Hlaváčková.
Vagus sa venuje trom hlavným oblastiam pomoci: terénnej práci (Streetwork), odbornej pomoci počas dňa (centrum Domec), návratu do spoločnosti a integračnému bývaniu (Housing Cverna). Činnosť združenia môžu ľudia podporiť na podstránke jeho webu.