InterCity vlaky ZSSK sa na slovenské koľaje vrátia po takmer roku od zrušenia 11. decembra. Doba cesty zo západu na východ aj opačným smerom sa skráti i preto, že po novom budú obsluhovať len šesť staníc na trase.
Železnice na IC vlaky lákajú aj menšou kampaňou zatiaľ prebiehajúcou v online. Bannery obsahujú slogany „Tú knihu dočítať nestihnete“, „Úprimne, seriál si pozrieť nestihenete“ alebo alebo „Možno cestovaním priberiete!“, narážajúc aj reštauračné služby vo vlakoch.
Vizuály sú graficky ladené do tradičnej modro-oranžovej farby. V pozadí je zobrazený otvorený vozeň vlaku, do popredia sa dostala natiahnutá ruka s knihou či bohatou nádielkou jedla.
ZSSK - InterCity
Kreatívny koncept kampane pripravila ZSSK v spolupráci s Jandlom. Agentúra uvádza, že ju návrat IC vlakov ako najrýchlejšieho spojenia medzi Bratislavou a Košicami zaujal, a preto prišla sama s nápadom na kampaň. Následne súhlasila, aby železnice mohli testovať návrhy bannerov na svojich stránkach.
Kampaň štátneho dopravcu je v testovacej fáze naďalej, reklamné banery umiestnila spoločnosť len do vlastného mediálneho priestoru – na webovú stránku a na Facebook.
ZSSK nešpecifikovala, aké reklamné nosiče využije v ďalšej fáze, rovnako nemá zatiaľ presne určenú ani dĺžku trvania kampane.
„Do kampane sme do dnešného dňa neinvestovali žiadne finančné prostriedky,“ uviedol pre Mediálne.sk na otázku o rozpočte hovorca železničnej spoločnosti Tomáš Kováč.
InterCity vlaky sú vyňaté zo zmluvy medzi ZSSK a štátom o dopravných výkonoch vo verejnom záujme. Železničná spoločnosť ich prevádzkuje ako komerčný produkt, ktorý však bol dlhodobo stratový.