InterCity vlaky ZSSK sa na slovenské koľaje vrátia po takmer roku od zrušenia 11. decembra. Doba cesty zo západu na východ aj opačným smerom sa skráti i preto, že po novom budú obsluhovať len šesť staníc na trase.

Železnice na IC vlaky lákajú aj menšou kampaňou zatiaľ prebiehajúcou v online. Bannery obsahujú slogany „Tú knihu dočítať nestihnete“, „Úprimne, seriál si pozrieť nestihenete“ alebo alebo „Možno cestovaním priberiete!“, narážajúc aj reštauračné služby vo vlakoch.

Vizuály sú graficky ladené do tradičnej modro-oranžovej farby. V pozadí je zobrazený otvorený vozeň vlaku, do popredia sa dostala natiahnutá ruka s knihou či bohatou nádielkou jedla.

Železniciam pomáhajú spromovať návrat IC vlakov vizuály od Jandlu

ZSSK - InterCity

Kreatívny koncept kampane pripravila ZSSK v spolupráci s Jandlom. Agentúra uvádza, že ju návrat IC vlakov ako najrýchlejšieho spojenia medzi Bratislavou a Košicami zaujal, a preto prišla sama s nápadom na kampaň. Následne súhlasila, aby železnice mohli testovať návrhy bannerov na svojich stránkach. 

Kampaň štátneho dopravcu je v testovacej fáze naďalej, reklamné banery umiestnila spoločnosť len do vlastného mediálneho priestoru – na webovú stránku a na Facebook.

ZSSK nešpecifikovala, aké reklamné nosiče využije v ďalšej fáze, rovnako nemá zatiaľ presne určenú ani dĺžku trvania kampane.

„Do kampane sme do dnešného dňa neinvestovali žiadne finančné prostriedky,“ uviedol pre Mediálne.sk na otázku o rozpočte hovorca železničnej spoločnosti Tomáš Kováč.

InterCity vlaky sú vyňaté zo zmluvy medzi ZSSK a štátom o dopravných výkonoch vo verejnom záujme. Železničná spoločnosť ich prevádzkuje ako komerčný produkt, ktorý však bol dlhodobo stratový.