Konkurenčné reťazce na túto vlnu nenasadli – v letákoch komunikujú najmä zlacnené tovary, sezónny sortiment sa obmieňa len zriedka. Napríklad pred Vianocami, pred začiatkom školského roka či letných prázdnin.
Výnimkou je Kaufland, ktorý patrí spolu s Lidlom do nemeckej retailovej rodiny Schwarz Gruppe. Špeciálny týždenne obmieňaný akciový sortiment má sieť hypermarketov v ponuke už dlhšie. Tiež ide o potraviny z určitého regiónu alebo výrobky do domácnosti od komerčných značiek alebo aj z vlastného produktového radu K Classic.
V uplynulých týždňoch sa vyskytlo hneď niekoľko tematických akcií, ktoré boli rovnaké v Kauflande aj v príbuznom Lidli. Oba reťazce mali v septembri v ponuke „francúzske“ a „bavorské“ týždne (na prelome septembra a októbra prebiehal v Bavorsku Oktoberfest), aktuálne zas siete hypermarketov a supermarketov majú v letákoch ako špeciálny sortiment autodoplnky (v Kauflande tento týždeň, v Lidli budúci).
Zaujímavosťou je, že obdobné produkty predávajú reťazce za odlišné ceny – a tá vyššia je v diskontnej sieti Lidl. Napríklad stojan na pneumatiky stojí v Lidli 12,99 eura, v Kauflande 9,99 eura. Momentový kľúč predáva diskont za 19,99 eura, hypermarket za 14,99 eura. Hydraulický zdvihák stojí v Lidli 24,99, v Kauflande 16,99 eura.
Momentový kľúč - Kaufland
Momentový kľúč - Lidl
Zdvihák - Kaufland
Zdvihák - Lidl
Stojan na pneumatiky - Kaufland
Stojan na pneumatiky - Lidl
TREND.sk sa Kauflandu opýtal, či ide o novú stratégiu koordinovania tematických ponúk spolu s Lidlom a tiež, prečo sú ceny podobných či tých istých výrobkov v Kauflande nižšie. Reťazec v reakcii uviedol, že s Lidlom nemá nič spoločné: „S Lidlom, ako našou konkurenčnou spoločnosťou, v oblasti nákupu a marketingu nespolupracujeme ani nekomunikujeme a v prípade, že sa naše reklamné aktivity v niektorých termínoch podobajú, je náhodná zhoda okolností,“ uviedla pre TREND.sk hovorkyňa firmy.
Lidl aj Kaufland síce fungujú ako dve oddelené firmy, no patria do rovnakej retailovej skupiny Schwarz Beteiliguns GmbH, pod ktorú spadajú Kaufland Stiftung a Lidl Stiftung, materské spoločnosti tej-ktorej siete. Na Slovensku tak majú sieť hypermarketov Kaufland a sieť diskontov Lidl formálne rôznych spoluvlastníkov – FMRS Warenhandel, respektíve C E Beteiligungs-GmbH, no obe sídlia v nemeckom Neckarsulme, sídle skupiny Schwarz.
Lidl je na Slovensku dvojkou na trhu za Tescom, ktoré má výrazne vyššie tržby (vlani vyše 1,37 miliardy eur), no zápasí s poklesom. Lidl si vlani upevnil postavenie trhovej dvojky v maloobchode, výnosy mu stúpli medziročne o osemnásť percent na 794,9 milióna eur. Tesnou trojkou je Kaufland, pri zrátaní tržieb oboch sietí vlani Schwarz Gruppe po prvý raz na Slovensku preskočila dlhoročného britského lídra. Viac o výsledkoch skupiny v téme TRENDU 39/2014.
Výnosy najväčších obchodníkov 3/4
(mil. €)
Pozn.: Účtovný rok Tesca, Lidla a Kauflandu trvá od začiatku marca do konca februára nasledujúceho kalendárneho roka
PRAMEŇ: Trend Analyses