Rádio na Facebooku zverejnilo obrázok, na ktorom je žena s odhaleným dekoltom opretá o stôl, s ktorou zozadu súloží muž, ktorému nie je vidieť hlava.
Vizuál sprevádza slogan „Cesta k úspechu nemusí byť zložitá, ak jej rozumiete“. Podľa spoluorganizátorky súťaže Kristíny Pešákovej v sebe reklama snúbi niekoľko foriem sexizmu.
Zdroj: prasatecko.cz
„Žena je vyobrazená ako obyčajný objekt, ktorý je možné využiť, a podporuje tak kultúru, kde sa na ženské telo nazerá ako na vec. Zároveň celosvetová kampaň #metoo priniesla veľké množstvo príbehov, kedy je moc v práci zneužitá práve cez sex,“ uviedla.
Tento rok verejnosť nevyberala tri nejsexistickejšie reklamy, ale na škále od nuly do 100 percent hodnotila každú reklamu. „Hodnotenie pripomína populárny zoznamku Tinder. Hlasujúci vyberali medzi ‚to je sexizmus‘ a ‚to ešte ide‘ a posúvali tlačidlo na škále, ako veľmi im reklama vadí.
Na prvom mieste sa umiestnila reklama s najvyšším negatívnym hodnotením. Víťaz mal 92 percent, hodnotiacich bolo 1 700,“ uviedla Petra Havlíková zo spolku Nesehnutí, ktorý súťaž organizuje.
„Víťazom“ u odbornej poroty sa stal bilbord, na ktorom je žena sediaca na záchode oblečená ako prostitútka so sloganom „Výcuc všetkého, čo smrdí“.
Zdroj: prasatecko.cz
Reklamu firmy FEKO LT okomentovala Diana Gregorová, spoluorganizátorka slovenskej verzie súťaže s návzom Sexistický kix. „Chápem, že vytvoriť zaujímavú reklamu na čistenie kanalizácií je kreatívne náročná úloha. Ponižovanie žien ale nie je cestou. Reklama vulgárnym spôsobom zosmiešňuje zobrazenú ženu a v podstate ju stavia na rovnakú úroveň s nežiaducim odpadom, čím znižuje jej dôstojnosť,“ uviedla D. Gregorová.
Verejnosť na druhé miesto vybrala reklamu pivovaru Modrá hviezda, na ktorej je kľačiacia nahá žena, v rozkroku má logo pivovaru a slogan je „Pivná pálenka dokonalá milenka“.
Zdroj: prasatecko.cz
Tretie miesto obsadila personálna agentúra Rich Service. Bez väzby k produktu dominuje bilbordu žena v erotickej bielizni so sloganom „Pustíme sa do práce?“.
Zdroj: prasatecko.cz
Porotcovia na druhé miesto vybrali spomínanú reklamu Free Radia, tretiu priečku obsadil pivovar Bernard za sériu reklám s nakreslenými polonahými ženami.
Zdroj: prasatecko.cz
Snahou organizátorov Sexistického prasátečka je už niekoľko rokov upozorňovať na sexistické správanie inzerentov a sexistické stereotypy, používanie odhalených žien a sexu na podporu produktu, ktorý s nimi nesúvisí.