Na otvorenie internetového obchodu upozornila módna sieť, patriaca do rovnakej skupiny ako značky Pull&Bear, Bershka, Oysho alebo Stradivarius, na sociálnej sieti Facebook.
Vizuál z jarnej kolekcie značky Zara sprevádzal komentár „Dear Slovakia | Shop Online začína dnes“. Značka si na sociálnej sieti zaplatila aj reklamu.
Zdroj: Zara
Internetový obchod má štyri sekcie – dámske, TRF, pánske a detské. Doručenie tovaru ponúka do predajne zdarma, štandardné doručenie poštou v lehote 3 až 5 dní za necelých 5 eur a expresné doručenie v lehote 1 až 2 dní za necelých 10 eur. Vrátenie tovaru je bezplatné, tovar je možné vrátiť priamo do predajní Zara v krajine, v ktorej bol zakúpený.
Stránka vyzerá v podstate rovnako ako dosiaľ, keď plnila funkciu katalógu - po novom sa dá tovar aj vložiť do košíka a objednať.
Zara má v súčasnosti vyše dvetisíc obchodov v 88 krajinách, pričom e-shopy prevádzkuje v Belgicku, Číne, Nemecku, Španielsku, Francúzsku a v ďalších krajinách. Na Slovensku má Zara tri predajne, z ktorých sú všetky situované v Bratislave – v nákupných centrách Avion, Aupark a Central.
Internetový predaj na Slovensku spustili nedávno aj švédska sieť predajní odevov Hennes & Mauritz (H&M) alebo značka Mango. H&M okrem oblečenia ponúka cez internet bytové doplnky predávané pod značkou H&M Home.
H&M na rozdiel ostatných sietí má celý obchod lokalizovaný do slovenčiny. Výraznejší má aj marketing. Napríklad pri spustení online predaja na Slovensku ponúkalo za registráciu zľavy, V súčasnosti promuje svoju aplikáciu pre mobilné zariadenia s podobnými výhodami.