Vizuál kampane spočíva v hnedom fľaku s názvami rôznych jedál. „Toto bola jahodová zmrzlina. Zoberte ju k lekárovi, môže vám zachrániť život,“ píše sa na jednom z nich.

Ministerstvo spustilo kampaň v rámci projektu Rok prevencie. Ako prvú približuje verejnosti prevenciu hrubého čreva. Ľudí vyzýva, aby navštívili svojho všeobecného lekára a požiadali ho o súpravu na vyšetrenie stolice.

Potom majú „nabrať odvahu“, odobrať kúsok stolice a nasleduje diagnostika. Hlavným komunikačným nástrojom kampane je web Rokprevencie.sk, kde postupne priblíži aj ďalšie testy prostredníctvom inforgrafiky s informáciami o danom ochorení.

Ministerstvo sa spolu s poisťovňami pustilo do skríningu začiatku tohto roka. Chce ním znížiť aj počet tých, ktorí na Slovensku zomierajú napríklad na rakovinu hrubého čreva a konečníka.

Zaneste svoj obed k lekárovi, vyzýva v kampani rezort zdravotníctva

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva

„Ročne je takýchto úmrtí viac ako 2 300 a mnohých by mohol zachrániť napríklad test na okultné krvácanie. Od začiatku roku sme tento celonárodný skríning spustili a vyzývame ľudí, aby ho nenechali ležať doma na poličke,“ informuje ministerstvo odvolávajúc sa na dáta Medzinárodnej agentúry pre výskum rakoviny a Svetovej zdravotníckej organizácie z minulého roka.

Pripojili sa aj zdravotné poisťovne, Union, Dôvera a Všeobecná zdravotná rozoslali v januári 20-tisíc obálok s testami na okultné krvácanie.

Ako približuje account manager Wiktor Leo Burnett Milan Sitárik, prvým krokom komunikácie „Naberte odvahu“ je jej strategické nastavenie. Doterajšia komunikácia ministerstva hovorila najmä o kolonoskopickom vyšetrení hrubého čreva, čo podľa neho môže ľudí odradiť.

„Preto sme pre médiá pripravili ‚balíček odvahy‘, ktorý má pomôcť zbúrať zábrany hovoriť o tejto téme, ktorú ‚nejde len tak spláchnuť,‘“ uviedol M. Sitárik.

„Balíček odvahy“ okrem merchu s hlavným vizuálom obsahuje aj dve potraviny – „kombináciu pre odvážnych“. „Napríklad na tlačovej konferencii ministerstva to boli sušené slivky a ľadová káva. Tie slúžia na demonštráciu idey kampane – ako veľmi dôležité je čo najskôr navštíviť svojho lekára,“ dodáva.

Projekt budú podporovať aj rôzne známe osobnosti a influenceri a cieľom bude, aby sa k podpore v budúcnosti pridali aj iné komerčné subjekty.

Aktivity podporil aj bývalý hokejový reprezentant Ján Lašák. „Šport a starostlivosť o zdravie spolu súvisia. Preto aj touto cestou v rámci prebiehajúceho Roku prevencie vyzývam verejnosť, aby nebola ľahostajná a preventívne prehliadky ako aj aktuálne bežiaci skríning využila. Pár minút za záchranu života jednoznačne za to stojí,“ povedal J. Lašák.

Téme sa dlhodobo venuje aj moderátor Patrik Herman, ktorý dôležitosť prevencie pripomína aj na sociálnych sieťach.

Zaneste svoj obed k lekárovi, vyzýva v kampani rezort zdravotníctva

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva

Vizitka kampane

  • Creative Director: Martin Keder
  • Strategy Director: Vlado Lefík
  • Graphic Designer: Veronika Holásková
  • Account Manager: Milan Sitárik / Simona Bobeková