Zo zakázaného mužského bozku v reklame Heinz je veľká kauza

Stiahnutie reklamy na kečupy Heinz s bozkom dvoch mužov spôsobilo v Británii diskusiu aj mimo reklamnej branže.

Výkonná riaditeľka agentúry MCBD Helen Calcraft považuje modernú spoločnosť za natoľko rôznorodú, aby moderná značka mohla komunikovať týmto spôsobom. Smutným faktom je, že homofobické názory prinútili Heinz vytiahnuť bielu zástavu. Calcraft konštatuje, že potenciálna nevhodnosť pre deti je skôr v produkte samom ako v reklame naňho, ktorá aj tak nebola vysielala počas dňa.

Expert na značky z London Business School Tim Ambler tvrdí, že spot ako taký nebol vhodný pre značku, akou je Heinz. Druhým zlým rozhodnutím bolo stiahnutie reklamy. Ako pozitívnu pre komunikáciu však hodnotí publicitu, ktorá sa okolo celej kauzy spustila.

Publicita pridala spotu na popularite aj na Youtube.com. Tam si ho v rôznych uplodaoch pozrelo viac ako 600 000 užívateľov.

Írsky Sunday Post zhodnotil krok výrobcu kečupov ako prejav slabosti. Podľa novín sa v Dubline spustila petícia proti stiahnutiu, organizátori majú už 3000 podpisov za jediný týždeň.

V britskom Guardiane o probléme diskutujú reklamní a marketingoví odborníci. Riaditeľ komunikačného plánovania Mindshare Marco Rimini vidí pointu tejto reklamy v šoku, ktorý má vyvolať. Šok, ktorý následne predáva. „Myslím, že je to ďalší z príkladov použitia mainstreamovej televízie na zviditeľnenie spotu a jeho následné úspešné šírenie na Youtube,“ dodáva. Viac o stiahnutí reklamy Heinz.