Zakázaná láska v podaní Kofoly je neetická, myslí si reklamná komisia

Rozruch verejnosti okolo reklamného spotu pre novinku Kofolu extra bylinkovú bol opodstatnený. S názorom, že reklama je neetická, sa stotožnila na svojom dnešnom zasadnutí aj arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).

„Zvolenú tému reklamného príbehu, ktorá zobrazuje ľúbostný vzťah medzi učiteľkou a žiakom, nie je možné považovať za komunikáciu, ktorá by bola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči všetkým cieľovým skupinám,“ vysvetľuje AK RPR v stanovisku.

Zakázaná láska v podaní Kofoly je neetická, myslí si reklamná komisia

Ako ďalej uvádza, aj napriek tomu, že spoločnosť Kofola si v rámci propagácie zvolila reklamný príbeh, ktorý nadväzuje na tradíciu komunikácie spojenú s claimom „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“, mala brať väčší ohľad na spôsob prezentácie komunikačného posolstva, keďže kampaň je určená predovšetkým mladšej generácii.

Komisii sa nepáčil ani spôsob zobrazenia učiteľky v televíznom spote, ktorý ju prezentuje v neetickej úlohe, keďže so svojím študentom má ľúbostný vzťah a v kabinete sa najprv vášnivo bozkávajú a potom padnú pod stôl.

„Učiteľ zohráva v živote každého dieťaťa, prípadne mladého človeka významné postavenie najmä v súvislosti s jeho výchovou, ktorá je úzko previazaná na dosahovanie mravne akceptovateľného konania a formovanie charakteru,“ dodáva.

Viacero sťažovateľov reklamne vytýkalo aj zvolenie nevhodného priezviska „Konôpka“ pre žiaka, ktoré navodzuje názov marihuany. K týmto sťažnostiam sa Rada v tlačovej správe nevyjadrila.

Spoločnosť Kofola si pred rozhodnutím komisie Rady pre reklamu svoju kampaň pochvaľovala. Senior brand manager pre značku Kofola Karel Hrbek tvrdil, že značka svojou komunikáciou vždy dramatizovala bezpodmienečnú lásku. Podobný názor mal aj výkonný riaditeľ agentúry Kaspen/Jung von Matt Slávo Marušinec, od ktorej pochádza kreatívny koncept kampane. Viac informácií.