Začínajúci hotelový web HotZebra.sk chce byť ziskový do roka

Aktualizácia: Slovenský start-up na rezerváciu hotelov HotZebra.sk, ktorý spolupracuje so zahraničným partnerom Booking.com, by chcel byť ziskový v horizonte niekoľkých mesiacov. Pre Mediálne.sk to uviedol konateľ spoločnosti Premier Consulting prevádzkujúcej HotZebru Miroslav Lopata.

Hoci aj spomínaný Booking.com je lokalizovaný do slovenčiny, HotZebra nebude jeho konkurentom - slovenský projekt priamo spolupracuje s Booking.com. Slovenská služba využíva jeho zoznam hotelov. “Spoločnosť Premier Consulting má so spoločnosťou Booking.com uzavretú zmluvu, na základe ktorej má prístup do jej databázy hotelov a obsadenosti izieb,” potvrdil Lopata. HotZebra tak má hneď od začiatku veľký zoznam kontaktov. Obe služby majú s hotelmi dohodu o tom, že hotely inými kanálmi nebudú ponúkať ubytovanie lacnejšie.

Druhou výhodou je pre HotZebra.sk záruka tržieb. Booking má s hotelmi zazmluvnené provízie z predaja ubytovania, rovnaké pravidlá teraz platia aj pre HotZebru. O provízie sa HotZebra delí s Bookingom, no podľa Lopatu zatiaľ systém pre slovenskú službu funguje uspokojivo. V pluse plánuje byť už v prvom roku prevádzky. “Naše priebežné výsledky tento odhad potvrdzujú,” dodáva Lopata.

Za Bookingom zatiaľ HotZebra zaostáva v pokrytí jednotlivých trhov. Slovenská služba je preložená do šiestich jazykov a v dohľadnej dobe by mal pribudnúť ešte jeden jazyk - maďarčina. Booking má už dnes k dispozícii niekoľko desiatok lokalizácií, medzi nimi sú všetky tie, ktorá ponúka HotZebra.


Zverejnené 22. novembra:

Začínajúci hotelový web HotZebra.sk hľadá zákazníkov cez televíziu

Slovenská stránka by chcela konkurovať službám ako TripAdvisor.com alebo Booking.com. Nová služba HotZebra.sk, snažiaca sa vyhľadávať ubytovanie v závislosti od konkrétnej štvrte alebo ulice, pri ktorej by chcel používateľ v danom meste bývať, má medzinárodné ambície. Podporiť ich chce launchovacou kampaňou. Informovala o nej agentúra Creative Department.

Vstup na trh vzala HotZebra.sk veľkorysejšie, než je v prípade slovenských portálov obvyklé. Na podporu svojho uvedenia si nechala pripraviť launchovaciu kampaň, potenciálnych slovenských zákazníkov sa snaží upútať najmä cez televízor. Agentúra Creative Department pripravila pre HotZebra.sk krátky spot. Ten je postavený okolo claimu “hotelová rezervácia” a myšlienky “spania so zebrou” - nocovania v hoteloch zarezervovaných cez novú stránku. Vysiela sa v rámci sponzoringu humoristickej relácie Partička na TV Markíza.

Druhá časť kampane HotZebra.sk beží na internete. Bookingová služba si objednala priestor na vybraných slovenských portáloch, medzi inými na HNonline.sk, s ktorým Creative Department hlási špeciálnu inzertnú spoluprácu. Reklamy na bookingový web sa objavujú aj na zahraničných weboch, do zahraničia rozposlal prevádzkovateľ aj tlačové správy.

Služba je postavená okolo mapy, na ktorej je vyznačená ponuka hotelov pre jednoduchšiu orientáciu. Službu prevádzkuje spoločnosť Premier Consulting z Komárna. Medzinárodné ambície sa odrážajú aj na fungovaní služby. Ubytovanie vyhľadáva HotZebra v 85 krajinách sveta. Okrem slovenčiny funguje v ďalších siedmich jazykových mutáciách - medzi nimi v angličtine, nemčine, ruštine alebo španielčine. Pre každú z mutácií má samostatnú doménu, pre angličtinu hneď dve - .co.uk pre veľkú Britániu a .com pre USA.

Hoci agentúra Creative Department hovorí o zadaní od nového klienta ako o nízkorozpočtovom, launchovacia kampaň internetových subjektov nie je na Slovensku obvyklá. Tradičnejšie si robia kampane už etablované portály - najčastejšie trhoví lídri ako Azet.sk alebo Zoznam.sk. Naposledy bežali takéto kampane v lete, s blížiacimi sa Vianocami zas silnejšie inzerujú e-commerce služby, ako napríklad Aukro.sk alebo Hej.sk. Viac informácií o kampaniach veľkých portálov.