Na reklamy v podobe pre-roll spotov pred sledovaním videa na YouTube si už väčšina používateľov zvykla. Formát ľahšie „tolerujú“ aj preto, že sa dá po piatich sekundách preskočiť. V prípade nového formátu bude nutnosť sledovať reklamu o sekundu dlhšie, no používateľ ju uvidí celú bez možnosti preskočenia.
Informáciu o novinke uviedol na blogu produktový manažér portálu YouTube Zach Lupei. Dôvodom jej vývoja boli výskumy spoločnosti, ktorá chcela prísť s formátom vhodnejším najmä pre divákov na smartfónoch. Tí videá často sledujú na cestách a majú znížený prah pozornosti.
Formát dostal pomenovanie Bumper Ad. Využíva skúsenosti z televízneho prostredia, kde sa okrem klasických spotov udomácnili aj kratšie, niekoľkosekundové reklamy. Samotný výraz bumper v televíznej terminológii označuje práve krátke predely v programe vrátane upútaviek televízie. Zadávatelia kratšie spoty nasadzujú hojne aj na YouTube. Niektorí už aj v súčasnosti vsádzajú na 5-sekundové reklamy, ktoré sa tým pádom takisto nedajú preskočiť. Vzhľadom na minimálny rozsah ale sťažujú cieľ zahrnúť do nich celé posolstvo.
Podobne výzve budú kreatívci čeliť aj pri novinke Bumeper Ads. YouTube si od nej sľubuje, že bude alternatívnou voľbou pre existujúce dlhšie formáty. Bumper Ads majú byť zároveň doplnkom ku klasickým spotom na YouTube. V ideálnom prípade by podľa videoservera mohli marketéri napríklad svoju kampaň postaviť na dlhších reklamách a stručné Bumper Ads použiť na posilnenie správy alebo zasiahnutie väčšieho množstva divákov.
Spoločnosť nový formát doteraz testovala. „Pri prvých testoch dosahovali Bumpers veľmi dobré výsledky v oblasti pripomenutia, povedomia o značke a jej vnímania,“ tvrdí Z. Lupei.
Svoje reklamy medzi prvými zostručnilo napríklad hudobné vydavateľstvo Atlantic Records, ktoré takýmto spôsobom promovalo nový album skupiny Rudimental. V každej - v tomto prípade veľmi sviežej a energickej - Bumper reklame vyzdvihlo jedného z hosťujúcich hudobníkov. Automobilka Audi Nemecko zas vzala svoj dlhší spot a ten rozdelila na menšie fragmenty.
„Radi Bumper Ads nazývame aj malé haiku videoreklamy a sme veľmi zvedaví, ako k ním kreatívna komunita pristúpi,“ dodáva Z. Lupei.
Inzerenti nový formát môžu začať používať už od mája. V súčasnosti sa priemerná dĺžka reklamy na YouTube pohybuje od 15-sekúnd do jednej minúty.