V aktuálnom ročníku Sexistického kixu vyberala verejnosť aj porota z 112 reklám. Išlo o rekordný počet nominovaných. Už pred oficiálnym spustením prvej fázy dostali organizátori 50 podnetov. Do hlasovania sa napokon zapojilo 1 500 ľudí, čo je o 600 viac ako minulý rok.
V hlasovaní verejnosti sa na prvom mieste ocitla reklama z dielne firmy RV Trailer na predaj a montáž ťažných zariadení, ktorá získala dokopy 653 hlasov. Znamená to, že skoro každý druhý z hlasujúcich ju označil ako sexistickú.
Firma použila bilbord s hedlajnom „S guľami od nás pretiahnete všetko“, k dvojzmyselnému sloganu na pritiahnutie pozornosti pridala obnažený ženský zadok. Že s ním promovaný produkt nijako nesúvisí a ide o sexistické využitie modelky ako atrakcie, netreba zdôrazňovať.
Najviac hlasov získala spoločnosť RV Trailer Zdroj: Facebook / Sexistický kix
Na druhom mieste anticeny skončila Pizza Tusi v Košiciach s reklamou, ktorú zverejnila na svojom Facebooku. Je na nej znázornená žena sediaca na kuchynskej linke s roztiahnutými nohami nad sporákom. Hedlajn reklamy znie „Správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať“.
V hlasovaní verejnosti získala druhé miesto Pizza Tusi Zdroj: Facebook / Sexistický kix
Verejnosť „ocenila“ ako tretiu najsexistickejšiu reklamu leták neznámej firmy z Raslavíc, ktorá pátrala po nových posilách. „Hľadám pracovnú silu k čisteniu cesnaku na TPP,“ písalo sa na papieri spolu s platovými podmienkami. Firma ponúkala mužom 3,50 eura za hodinu, ale ženám len 2,90 eura za hodinu. Ide tak o jasnú diskrimináciu na základe pohlavia.
Neznáma firma sa umiestnila na treťom mieste Zdroj: Facebook / Sexistický kix
„Kix“ odborníkov patrí Klenotom Aurum
Anticena od odbornej poroty putuje spomedzi všetkých nominovaných kampani Klenotov Aurum. Na tom, že ide o najsexistickejší koncept, sa členovia poroty zhodli jednoznačne.
„Táto séria v sebe spája tie najprimitívnejšie a najdehonestujúcejšie prvky sexistickej reklamy. Považujem ich priam za spoločnosti nebezpečné. Na bratislavskej Patrónke sa dokonca tento bilbord nachádzal nad reklamou škôlky,“ uviedla členka poroty a spoluzakladateľka združenia Aspekt Jana Cviková.
Kampaň Šperky nie sú hriech značky Klenoty Aurum Zdroj: Klenoty Aurum
Klenoty Aurum – kampaň Zdroj: Klenoty Aurum
Zdroj: Klenoty Aurum
Pondelkovým vyhlásením výsledkov anticeny zároveň spustili nominačnú fázu jej štvrtého ročníka. Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť. Spolupracuje s mimovládnymi organizáciami Aspekt a Nesehnutí, ktoré organizovalo v česku obdobnú anticenu Sexistické prasátečko. Anticenu Sexistický kix podporujú aj Klub reklamných agentúr Slovenska a Rada pre reklamu.