Podľa novej prognózy agentúry Magna Global by sa mali globálne príjmy z reklamy v tomto roku zvyšovať najviac od roku 2010. Dôvodom je posilňovanie ekonomiky a významné podujatia, akými sú aktuálne Majstrovstvá sveta vo futbale a Zimné olympijské hry.
Celosvetové príjmy do reklamy porastú o 6,4 percenta na 516 miliárd dolárov, uvádza vo svojej prognóze Magna Global, takže ponecháva bez zmeny doterajšie globálne predpovede z decembra minulého roka. Informoval o tom portál AdAge.com.
V roku 2015 mediálna agentúra ZenithOptimedia očakáva zvýšenie o 5,8 percenta a v roku 2016 dokonca o 6,1 percenta. Tento rast potiahne zlepšenie svetovej ekonomiky, čím ďalej tým častejšie programatické nakupovanie reklamy a rýchly vzostup mobilnej reklamy.
Eurozóna sa vlani vynorila z recesie a zdá sa, že jej oživenie naberá na rýchlosti. To inzerentov povzbudilo, aby pre tento región, v ktorom reklamné investície od začiatku finančnej krízy v roku 2007 utrpeli 15-percentný pokles, začali vyčleňovať väčšie rozpočty. ZenithOptimedia predikuje, že reklamné investície v eurozóne tento rok vzrastú o 0,7 percenta a bude to prvý rok rastu od roku 2010.
Na ten si ale Slovensko bude musieť ešte počkať. Obchodný riaditeľ najväčšej slovenskej mediálnej agentúry Unimedia predpokladá na tento rok 5-percentný pokles objemu preinvestovaných prostriedkov.
Okrem Slovenska čaká pokles aj Fínsko, Taliansko a Grécko, ale budúci rok by sa aj tieto krajiny mali stabilizovať a pomôcť tak tempu rastu v eurozóne zrýchliť na 1,6 percenta v roku 2015 a 1,7 percenta v roku 2016.
Výdavky do digitálnych médií by v tomto roku mali stúpnuť o 20 miliárd na celkových 140 miliárd dolárov, uvádza sa v správe Magna Global.
Najrýchlejšie rastúcou podkategóriou je display reklama. Tá by do roku 2016 mala rásť o 21 percent ročne. Napomáha jej revolúcia v programatickom nakupovaní, ktoré agentúram a zadávateľom poskytuje väčšiu kontrolu i zisk z ich obchodovania.
Sociálne médiá (rastúce o 29 percent ročne) a on-line video (o 23 percent ročne) začínajú mať tiež prospech z programatického nakupovania, ktoré im pomáha udržať si rýchly rast.
V roku 2015 by mala podľa ZenithOptimedia internetová display reklama prvýkrát predstihnúť platené vyhľadávanie. Mobilná reklama sa dala do pohybu a rastie šesťkrát rýchlejšie ako internetová pre stolné počítače.
ZenithOptimedia predpokladá, že v rokoch 2013 až 2016 porastie mobilná reklama ročne v priemere o 50 percent, a to vďaka rýchlemu nárastu používania smartfónov a tabletov.