Gro kampane talianskej módnej značky tvorilo online video zobrazujúce niekoľko modeliek tancujúcich na párty vo vile blízko Florencie. Tŕňom v diváckom oku sa však stala najmä záverečná časť, ktorá ukazovala zábery jednotlivých modelov.
Sporné sa stali hneď dve individuálne vyobrazené modelky, jedna s krátkou sukňou a druhá v dlhých farebných šatách. Podľa sťažnosti vyzerajú obe neprirodzene chudo, k čomu prispievajú nie len pózy zužujúce driek a nohy, ale aj tmavý make up, píše Independent.
Zdroj: youtube.com
Kvôli extrémnej štíhlosti a nezdravému vzhľadu britský regulátor The Advertising Standards Authority (ASA) reklamu označil za nezodpovednú a zakázal. Za vychudnutú však označil iba modelku opierajúcu sa o stenu, dievča na žltej sedačke je podľa posúdenia „v norme“.
Otec módnej značky Guccio Gucci a denník The Times sa však obvineniam komisie bránia. Podľa nich označenie modelky za „nezdravo chudú“ je príliš subjektívne. Priznávajú, že všetky osoby sú štíhle, nejde však o nič nezdravé a neprirodzené.
Pri samotnom nakrúcaní sa podľa vlastných slov dokonca sústreďovali na to, aby modelkám netrčali žiadne kosti a pomocou líčenia chceli zamedziť prílišnému zdôrazneniu štíhlosti. Móda značka tiež uvádza, že už samotné médium The Times si zvolili kvôli dospelým a zrelým čitateľom, nakoľko reklama je cielená na staršie a sofistikované publikum.
ASA však očividne s tvrdeniami nesúhlasí a hovorí o neprimeranom a príliš tenkom tele modelky. „Navyše jej póza preťahuje trup a zvýrazňuje pás takým spôsobom, že vyzerá veľmi malý. Taktiež sme prišli k záveru, že jej chladný výraz tváre a tmavý make up, najmä okolo očí, spôsobujú vychudnutý vzhľad. Z týchto dôvodov považujeme modelku v obraze za nezdravo chudú a reklamu sme označili za nezodpovednú,“ cituje regulátora Guardian.
Značke Gucci zároveň ASA odkazuje, aby do budúcna zvážila zábery, ktoré ponúkne v nadchádzajúcich reklamách.