Výsledky oznámili v piatok organizátori súťaže, ktorej účelom je upozorniť na stereotypné a sexistické zobrazovanie mužov a žien v reklame.
„Snažíme sa tieto stereotypy nabúravať a robiť si z toho trochu srandu,“ uviedla Petra Havlíková z usporiadateľského hnutia Nesehnutí.
Anticena sa tento rok udeľuje po siedmykrát. O nomináciách, ktorých sa tentoraz nazbieralo 96, rozhoduje verejnosť i dvanásťčlenná porota zložená zo zástupcov genderovej oblasti a reklamné aj mediálne osobnosti.
Porota nehodnotila realizáciu, ale predovšetkým obsah, upozornil Martin Charvát z agentúry Konektor.
Víťazom oboch hlasovaní sa stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, ktorý sa prezentoval na pánskych pisoároch explicitným vyobrazením ženského pohlavia.
Zdroj: prasatecko.cz
„Reklama je perverzná. Porušuje princíp slušnosti až v takej miere, že je to neobvyklé,“ uviedol Pavel Horňák, ktorý je profesorom reklamnej etiky na Slovensku a spoluzakladateľom Rady pre reklamu.
Na druhom mieste u verejnosti i poroty skončilo propagačné video Vysokého učenia technického v Brne. „Krásne natočený klip, ktorý popiera všetky hodnoty, na ktorých by univerzita mala stáť. Absolvent má všetky predpoklady stať sa pánom tvorstva, bezohľadnosť a dravosť sú prezentované ako hlavné ciele vzdelávania,“ uviedla porotkyňa Lucie Jarkovská z katedry sociológie Masarykovej univerzity.
U poroty sa vysokoškolské video delí o druhé miesto s reklamou miestneho združenia ODS Praha 8, ktoré v hlasovaní verejnosti skončilo tretie. Politická strana v tejto reklame ľuďom odkazovala, že „sú sexy!“.
„S nominovanými sa snažíme viac komunikovať. Ozvali sa nám dokonca z tlačovej kancelárie ODS s tým, že táto reklama nie je ich oficiálna a dištancujú sa od nej. To oceňujeme,“ uviedla P. Havlíková.
Zdroj: prasatecko.cz
Na treťom mieste v hlasovaní poroty skončila reklama na kúpeľne Sapho, v ktorej sa tiež objavilo nahé telo, ktoré nijako nesúviselo s inzerovaným produktom. Kompletné výsledky hlasovania verejnosti sú na webe prasatecko.cz.