Všeobecná úverová banka odštartovala mesiace pripravovaný rebradning. Po spojení svojej talianskej matky Intesa s bankou Sanpaolo prispôsobí novej skupine logo a korporátne farby, mierne upraví aj svoj názov.

Nové logo VÚB Banky

VÚB od dnes opäť kompletne mení vizuál

Zmena je medzinárodne koordinovaná a Slovensko sa jej podrobí po Chorvátsku ako druhá krajina. Kampaň, ktorá bude mať za úlohu priblížiť zákazníkom nový vizuál,

VÚB od dnes opäť kompletne mení vizuál

bude prebiehať šesť týždňov a na Slovensku ju bude lokalizovať doterajšia agentúra banky Istropolitana D'Arcy. Claim kampane "S vami myslíme na budúcnosť" vznikol v londýnskej agentúre Saatchi & Saatchi. Končí tak aktuálna séria kampaní pre VÚB s hercami Lukášom Latinákom a Ľubom Kostelným.

Pod jej vedením sa VÚB vzdá tmavomodrej ako svojej nosnej farby a nahradí ju predovšetkým oranžovou. Má pomôcť banku odlíšiť od konkurenčných domácich spoločností a podľa marketingového oddelenia banky vyjadruje energiu a optimizmus. V logu bude dominovať zelená a dotvorí ho korporátny zeleno - modro - žlto - oranžový symbol akvaduktu. Podľa týždenníks TREND zámerom, aby klienti aj v zahraničí na prvý pohľad dokázali rozpoznať banky patriace do skupiny.

Matke sa VÚB naopak neprispôsobí názvom. Hoci medzinárodné vedenie navrhovalo prechod na nové meno zahŕňajúce názvy materských bánk, Slovensko je jednou z krajín, kde dostala prednosť tradičná značka. Prieskumy totiž ukázali, že nový názov postavený na slovách Intesa a Sanpaolo si slovenskí zákazníci nevedeli spojiť s bankovým sektorom, radili ho skôr do segmentu cestovných kancelárií. Banka sa však bude musieť rozlúčiť s dlhým názvom Všeobecná úverová banka. Od júla ho nahradí skrátený VÚB banka, ktorému sa prispôsobia sa jej dcérske firmy.

O nákladoch na zmenu vizuálnej identity banka hovoriť nechce. Okrem kampane bude musieť na nový dizajn prejsť približne 13-tisíc rôznych položiek od hlavičkového papieru až po webstránky. Marketingový šéf VÚB banky Marek Mikle pre TREND uviedol, že cena bude nižšia ako pri poslednom rebrandingu v roku 2003. Vtedy VÚB vstúpila do skupiny Intesa a zmenila logo aj dizajn manuál.

Prvá kampaň pre "novú" VÚB Banku

 

VÚB od dnes opäť kompletne mení vizuál

 

Viac obrázkov v galérii