Animované video je súčasťou novej kampane Volkswagenu. Jeho hlavným aktérom je kreslená postava Ľudovíta Štúra, voice-overom herec Lukáš Latinák. Jazykovedec vyjadruje ľútosť nad tým, že nepoužívame ľubozvučný jazyk v oblasti automobilového priemyslu.

Slovenská agentúra Lowe GGK, ktorá kampaň pripravila, uvádza, že jej cieľom je najmä upozorniť na modely Polo a Golf, ktoré vznikli podľa požiadaviek slovenského zákazníka. „Úlohou ‚príhovoru‘ je fanúšikov zaujať a pobaviť,“ tvrdí Lowe GGK. 

Zaujať sa určite podarilo. Video má na Youtube už vyše 180-tisíc videní a na sociálnych sieťach sa rýchlo šíri. Ľudia ho lajkujú, zdieľajú a komentujú.

Automobilka si Štúra do kampane nevybrala v súvislosti s 200. výročím jeho narodenia, hľadala skôr vhodného ambasádora spisovného jazyka. 

„Keďže išlo o modely s výbavou Slovakia, hľadali sme niečo slovenské. A čo je slovenskejšie ako slovenčina? Druhým momentom je, že pri popise automobilovej výbavy a systémov sa veľmi často používajú neslovenské výrazy. Tak sme si povedali, že ich preložíme do slovenčiny, aby to bola kampaň zrozumiteľná aj pre našincov,“ vysvetľuje Volkswagen.

Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho významného buditeľa s prekladom názvu značky. Volkswagen pracuje so slovnou hračkou Ľudové/Ľudove vozidlá, na webstránku ludovevozidla.sk odkazuje aj vo videu. 

„Samozrejme sme si dali záležať na tom, ako celá kampaň vyznie. Keď sa v kampani používa významná historická osobnosť, je potrebný nadhľad a humor,“ dodal výrobca.

Na spomínanej microsite, ktorá nesie slovenský názov značky, pridáva Volkswagen aj správnu terminológiu v ľubozvučnej slovenčine. Dočítať sa tam dá, ako sa „po štúrovsky“ povie cúvacia kamera, disky či alarm.

Na tvorbu „nových“ slov boli prizvaní aj fanúšikovia nemeckej automobilky. V rádiu alebo na sociálnych sieťach mali možnosť posielať návrhy a hrať zároveň o ceny.