Vinea tento rok mierne upravila svoju vlaňajšiu komunikáciu zameranú na spotrebiteľky. Do popredia sa dostáva s novým claimom „Štyri tváre ženy“, ktorý sprevádza najnovšiu kampan a dopĺňa predchádzajúci koncept „Znamenie krásy“. Spoločným znakom s minuloročnou komunikáciou hroznového nápoja ostáva primárne cielenie na ženské publikum, avšak nechtový dizajn Nail art by Veronika Gall alebo krištály Swarovski nahradili farebné korálky.
Predmetom celej promotion je zozbierať 24 kusov korálok, ktoré zvýraznia ženskú krásu. Tvárami vizuálov kampane sa stali štyri ženy – harmonická Sireal, bezstarostná Manon, výnimočná Kleopatra a vášnivá Salome, ktoré sú podľa tvorcov kampane ukryté v každej žene, pričom vždy jedna z nich prevláda.
Kampaň u žien údajne vyvolala vysoké ohlasy a ako uvádza agentúra Wiktor Leo Burnett na svojom blogu, spotrebiteľky okolo výmeny korálok rozpútali „mániu“, tvrdí WLB.
Magické farebné korálky sú súčasťou multipackového balenia 1,5-litrových fliaš Vinea označeného vizuálmi kampane v obchodných reťazcoch. Rozdávajú sa okrem toho v gastro segmente, náramok a jednotlivé korálky sú darčekom k lifestylovým mesačníkom.
Medzi mediatypy kampane sa zaradili citylighty umiestnené v shopping centrách a vizuály v lifestylových periodikách, za ktorými stojí belgický fotograf Kurt Stallaert.
Súčasťou kampane je aj komunikácia v online prostredí, prostredníctvom stránky www.znameniekrasy.sk v slovenskej i českej verzii a facebooková aplikácia Štyri tváre ženy, vďaka ktorej sa ženy môžu zabaviť posielaním virtuálnych korálok svojim známym, zistiť, ktorej zo štyroch predstaviteliek sa najviac podobajú, alebo získať každý deň jednu z virtuálnych korálok. Na Slovensku sa zapojilo podľa WLB 25-tisíc používateľov, ktoré tvorili najmä ženy, v Českej republike viac ako 10-tisíc užívateľov.
Koncept celej kampane pripravila reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá zastrešuje všetky kampane značky Vinea na Slovensku od roku 2009 a od začiatku roku 2010 aj pre Českú republiku.
Vizitka kampane Štyri tváre ženy pre značku Vinea od WLB
Kreatívny riaditeľ: Peter Ižo, Peter Kačenka
Art director: Igor Majkút
Copywriter: Matúš Švirloch, Peter Ižo
Account manager: Ivana Jakubíková
Mediálna agentúra: Pan Media
Použité médiá: print, OOH, internet (web + FB aplikácia)
Termín nasadenia: SR od 1.4.2011, ČR od 1.3.2011
Cieľová skupina: ženy 20+