Každú jednu z nich v priebehu štyridsiatich dní publikuje na svojej facebookovej stránke. Nechýba skupina Team so skladbou Držím ti miesto, Tublatanka s piesňou Dnes či skladby Nemožná alebo Po schodoch. Všetky príspevky značka označuje hashtagom #vinea40.
V rámci osláv značka spustila spotrebiteľskú súťaž, ktorá prebieha vo vybraných prevádzkach na Slovensku aj v Českej republike. Odmenou pre víťaza sú fotoaparáty od Lomography, iPody alebo možnosť stiahnuť si jednu zo 40-tich slovenských piesní.
„Začali sa letné prázdniny a k letu patrí odjakživa veľa hudby. A Vinea. Tá nie odjakživa, ale už 40 rokov. A aby bolo jasné, koľko je to štyridsať rokov, vymysleli sme si, že za každý rok s Vineou vyberieme jednu pesničku,“ uvádza značka na Facebooku.
Jednotlivé skladby vyberá tím znalcov, ktorých Vinea nazýva „Vineári“. Značka ďalej používateľov odkazuje na webovú stránku www.vinea.sk, kde ich „navádza“, aby si objednali fľašu, zotreli súťažný žreb a jeho kód zadali na webe, kde sa môžu dozvedieť, či je výherný.
Na stránke si tiež môžu používatelia vypočuť slovenské skladby od Jany Kirschner, skupiny Modré hory a ďalšie skladby.
Podobnú hudobnú kampaň spustila v lete aj Coca-Cola - na špeciálnej edícii fliaš sú vytlačené názvy skladieb odkazujúce na microsite Povedztopiesňou, kde sa úryvky klipov dajú prehrať či venovať inej osobe. Viac informácií.
Vinea má light verziu
Vinea v rámci osláv 40. výročia uviedla na trh novinku v podobe nápoja Vinea lajt, ktorá je bez pridaného cukru.
„Naším cieľom bolo priniesť novinku, ktorá by oslovila aj ľudí, ktorí preferujú nápoje s nižším obsahom cukru a kalórií. Vinea lajt obsahuje prirodzene sa vyskytujúci hroznový cukor a jej chuť dopĺňa aj sladidlo stéviaa sukralóza,“ uvádza v tlačovej správe brand manažérka značky Vinea Zuzana Netíková.
Vinea uviedla novinku na slovenskom trhu prostredníctvom konceptu „Vinea v oblakoch“. Moderovaná ochutnávka novinky bola k dispozícii pre širokú verejnosť počas júna, kedy značka vyviezla ľudí na špeciálnej plošine do oblakov.
Novinka je dostupná v skle v objeme 0,25 l a rovnako aj v tradičnom 0,5- a 1,5-litrovom balení.