Vinea má nový claim

Vinea už od 1. marca 2010 nebude "sama sebou", stane sa z nej "znamenie krásy". Nový claim spoločne s ďalšou limitovanou edíciou hroznového nápoja včera spoločnosť Kofola predstavila na tlačovej konferencii.

"Pre Vineu sme hľadali nový pozicioning. Keď sme si merali asociácie spojené so značkou, vyskakovali nám slová ako tradícia, chuť či nostalgia. No hľadali sme jednu silnú vec, emóciu, s ktorou Vinea nie bude, ale už je spojená," vysvetlil pre Mediálne.sk senior brand manager značky Vinea Pavol Chalupka.

Vinea má nový claim

Nový claim sprevádza aj limitovaná edícia Viney, zameraná špeciálne na ženy. Okrem pozmeneného vizuálu etikety bude každá fľaša obsahovať vrecúško so "znamienkom krásy" v podobe krištáľového kamienku značky Crystallized - Swarovski Elements. Spotrebiteľky si ním majú ozdobiť ľubovoľnú časť tela.

Limitovanú Vineu budú ponúkať vybrané podniky. "Cielime to na vyššie gastro, teda reštaurácie a lepšie puby," povedal Chalupka. Cena fľašky ostane nezmenená, krištáľový kamienok má byť pridanou hodnotou. Do obchodov sa špeciálna verzia nápoja dostane v podobe štvorbalenia 1,5 litrových fliaš.

Kofola produkt podporí marketingovou kampaňou, ktorá bude prebiehať od 1. marca do konca mája v printoch, POS materiálmi v gastro zariadeniach, v outdoore prostredníctvom citylightov a na webe. V rovnakom období bude v predaji aj samotná limitovaná Vinea. Klasickú verziu nápoja spoločnosť v tomto období komunikovať nebude.

Orientácia na ženy podľa Chalupku nie je spôsobená problémami s predajom v tomto segmente. "Vineu sme prebrali pred necelými dvoma rokmi a máme ambíciu z tejto značky vybudovať minimálne takú ikonu, ako je Kofola. Aby sme to dosiahli, musíme jasne pomenovať emóciu, ktorá je s ňou spojená. A práve preto sme sa trochu nasmerovali na ženy, aby sme mohli jasne komunikovať," zdôvodňuje manažér značky.

Vinea má nový claim

Zdroj: 1st Class Agency

Limitovaná edícia nápoja Vinea prichádza iba pár mesiacov po uvedení predchádzajúcej. Išlo o exkluzívnu 0,75 litrovú sklenenú fľašu, ozdobenú ľudovými motívmi z malokarpatskej vinárskej oblasti. 

Kofola komunikuje Vineu claimom „Sama sebou od roku 1974“ od apríla 2009, približne v období, keď sa výroba presunula z Pezinka do závodu Kofoly v Rajeckej Lesnej. Niektorí spotrebitelia sa vtedy sťažovali aj na zmenenú chuť.

Reklamnú komunikáciu značky Vinea pre spoločnosť Kofola zabezpečuje agentúra Wiktor Leo Burnett. Z jej dielne je aj nový koncept "Znamenie krásy".

Vinea expanduje aj do Česka

Spoločnosť Kofola sa rozhodla uviesť Vineu aj na český trh. Jej vstup sprevádzka rovnaká komunikačná kampaň ako na Slovensku.

"Situácia v Česku je odlišná tým, že tam značku vraciame po približne 20 rokoch. O to silnejšia bola potreba uviesť ju s jasným pozicioningom. Cítili sme totiž, že Vinea tým že prechádzala rôznymi vlastníkmi, nekomunikovala čisto," vysvetľuje Pavol Chalupka.

Expanzia Viney do Česka je na spadnutie

Od začiatku februára Kofola distribuuje do Česka Vineu v 0,25 litrovom balení pre gastro zariadenia, 1. marca uvedie pollitrový formát a pravdepodobne koncom roka aj 1,5-litrový. "Postupne tak uvedieme celé portfólio tohto nápoja," dodal manažér značky.

V Česku Kofola doposiaľ predávala iba svoj druhý hroznový brand Top Topic. Od Viney ho chce na oboch trhoch výrazne odlíšiť. "Už v minulom roku sme preto uviedli nové verzie Top Topicu, nesýtený a v rôznych príchutiach. Nechceme Top Topic nahradiť Vineou ani naopak, chceme dve fungujúce silné značky," povedal Chalupka. Pripustil, že klasický hroznový Top Topic bude Kofola postupne utlmovať.