Jean-Pierre Jeunet režíroval známy film Amélia z Montmartru, ale stál napríklad aj za snímkou Votrelec: Vzkriesenie. V českom mestečku mal tentoraz za úlohu nakrútiť vianočný spot, ktorého dej sa odohráva za zasneženými Alpami v idylickej, fiktívnej, dedinke Lilaberg. Ako reálne prostredie poslúžil spomínaný Loket, pohorie v pozadí bolo dorobené počítačovo.
Univerzálny reklamný spot Milky je určený pre všetky európske trhy, pripravila ho amsterdamská agentúra Wieden + Kennedy.
Reklama rozpráva príbeh o malom chlapcovi, ktorý sa teší na Vianoce. Až tak, že pri pohľade na „nezjedené“ čokoládky v adventom kalendári mu v hlave skrsne originálny nápad. V hodinárstve vykúpi všetky súčiastky a svojpomocne postaví stroj, ktorý ho má preniesť v čase, a to priamo na Štedrý deň. Rodina ho pri tom uvidí a tak urobí všetko preto, aby mu tento sen splnila.
Značka nasadila viacero verzií spotu - 30-sekundový, minútový a 90-sekundový. V najkratšom spote je zachytené len to najpodstatnejšie pre správne pochopenie príbehu, vo viac ako minútovom spote kamera sprevádza chlapca až do hodinárstva a detailnejšie vyobrazí aj konštruovanie magického časostroja či naladenie vianočnej atmosféry.
Hlavným symbolom reklamného spotu je adventný kalendár. Sviatočná reklama sa končí claimom Milka – kúzlo Vianoc každý deň.
Vianočná reklama sav prípade Milky nakrúcala ešte v máji. Francúzsky režisér si spoluprácu pochvaľoval. „Aby som odviedol skvelú prácu, musím mať dobrý príbeh, ktorý sa mi páči, dotkne sa ma a rozosmeje zároveň. Potrebujem do toho vložiť svoj vlastný štýl a pocit. A presne to bol prípad natáčania príbehu o Stroji času. Scenár je dobre postavený a srší z neho vianočná atmosféra plná emócií,“ uviedol Jean-Pierre Jeunet.
Súčasťou kampane na Slovensku, na ktorej spolupracuje agentúra PR.Konektor, sú aj adventné kalendáre Milka v nadživotnej veľkosti so sladkými prekvapeniami. Tie budú zdobiť vianočné trhy v Trnave a v obchodnom centre v Banskej Bystrici.
Vianočná kampaň vyvrcholí na Štedrý deň. Okrem klasických televíznych spotov je v našom teritóriu lokalizovaná najmä v online s využitím Facebooku, Instagramu a YouTubu.
„Prostredníctvom animovaných spotov oživíme postavičky z adventného kalendára, ktoré postupne predstavia vianočné pesničky. Tie pre Milku naspievali Kamil Střihavka a Mária Čírová. Spoty sú určené na sociálne siete a pobežia aj na vianočných trhoch,“ dopĺňa Dominika Bardiovská, brand manažérka značky Milka patriacej do portfólia spoločnost Mondelēz.