Slovenské mediálne agentúry patriace do skupiny Publicis Groupe chcú spojiť sily v novom spoločnom projekte. Dňa 19. júla bola do slovenského obchodného registra zapísaná spoločnosť VivaKi Exchange Slovakia, s.r.o., Bratislava.
Výlučnými partnermi v slovenskom agentúrnom joint venture sú Starmedia Co. a ZenithOptimedia. VivaKi je divízia globálnej agentúrnej skupiny Publicis Groupe, patrí pod ňu skupina Starcom MediaVest, s ktorou Starmedia spolupracuje na princípe afilačnej zmluvy. Majiteľmi Starmedie sú rovnakým podielom Richard Hudec a Peter Tatarko, ktorí sú zároveň vlastníkmi reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett. Pod globálnu VivaKi patrí ZenithOptimedia. Slovenskú ZenithOptimediu vlastní firma Knut Advertising, ktorá má jediného spoločníka Karola Knuta a Alexander Máťuš.
Štatutárnymi zástupcami VivaKi Exchange Slovakia sú podľa www.orsk.sk Branislav Polák spolu s Michalom Teplicom za Starmediu a Alexander Máťuš zastupujúci ZenithOptimediu. Tá má blízko k najväčšej slovenskej mediálke Unimedia, ktorá v orgánoch Vivaki nefiguruje.
„Tento mediálny dom nebude iba účelovou lokálnou aktivitou, ale štandardizáciou sieťových štruktúr skupiny Publicis Groupe, ktorých sme súčasťou. Už teraz všetci zainteresovaní vedia, že tento nový nákupný dom sa stane tretím najväčším subjektom na trhu,“ informoval už pred mesiacom inovation officer agentúry Starmedia Braňo Polák. To znamená, že mediálny priestor pre klientov Starmedie a ZenithOptimedie bude nakupovať od médií VivaKi.
K významným klientom agentúry ZenithOptimedia patria Telefónica Slovakia, Toyota, Zuno Bank, Dexia, Emirates, HTC, Zentiva a Oriflame. Ku klientom Starmedie patrí napríklad Boehringer Ingelheim, GlaxoSmithKline, Honda Motors, J&T Banka, Kraft Foods, Microsoft, OMV, Opavia, Palma Group, Union, VSE-RWE Group, Wüstenrot Stavebná sporiteľňa a ďalší.
Podľa informácií Mediálne.sk boli do projektu oslovené aj ďalšie agentúry, medzi nimi Ideamedia, Aegis Media Slovakia Central Services, Panmedia Western a Branding.