Spoločnosť v prieskume oslovila 5-tisíc respondentov v piatich najväčších svetových reklamných trhoch – v Brazílii, Číne, vo Francúzsku, Veľkej Británii a v Spojených štátoch, pričom v každom z nich sa v prieskume zúčastnila tisícka opýtaných.
Zapojilo sa tiež 58 lídrov veľkých značiek a agentúr, medzi inými napríklad Facebook, YouTube, L'Oréal, Walt Disney, Havas, Publicis Media, Mediacom, Publicis a ďalšie.
Respondenti boli starší ako 18 rokov, podmienkou tiež bolo, aby používali pravidelne aspoň dve z nasledujúcich zariadení s pripojením na internet: počítač, laptop, smart televízor, smart reproduktor / hlasom ovládané zariadenie, tablet alebo smartfón.
V kine strávime reklamu najľahšie
Výsledky štúdie Dimension 2019 sú rozdelené do troch častí, sú interpretované aj v kontexte meraní z predchádzajúcich rokov, čiže možno odčítať trendy. Ukázali napríklad to, koľko ľudí má vlastne rado reklamu.
Z grafu je zrejmé, že reklamu majú najradšej v Číne, najmenej ľudí sa k možnosti „mám ju vo všeobecnosti rád/a, môže myť zábavná“ prihlásilo v Spojenom kráľovstve. Ďalej bola na výber aj možnosť „neobťažuje ma“ a napokon „vo všeobecnosti ju nemám rád“, ku ktorej bola v grafe pridelená najmenej výrazná farba.
Najviac majú radi reklamu obyvatelia Číny Zdroj: Kantar
„Aj keď je štúdia robená na trhoch ako Čína alebo Brazília, čo je pre slovenských marketérov vzdialené a nerelevantné, o to zaujímavejší je fakt, že so závermi štúdie sa dá plne súhlasiť. Snáď len ako vtipná anekdota v úvode štúdie, že viac ako polovica Číňanov má rado reklamu,“ uvádza v súvislosti so štúdiou Marek Benco, Strategy Director agentúry ZenithMedia.
Otázkou tiež bolo, kde sa konzumenti najlepšie akceptujú reklamu. Ukázalo sa, že v kine, kde s ňou nemá problém 37 percent opýtaných. Nasleduje
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?