VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – OKTÓBER 2018

Ja tom dám – Magna

Hodnotenie: 6,51 / 10 bodov
Zadávateľ: Magna  
Agentúra: Istropolitana Ogilvy

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Ide mi iba o lóve

Vec išiel na vec. Magne priniesol ďalší triumf v Kampani mesiaca

Vizuál kampane Ide mi iba o lóve Zdroj: Triad

Hodnotenie: 5,90 / 10 bodov
Zadávateľ: Nadácia pre deti Slovenska 
Agentúra: Triad Advertising


3. miesto

Zázračné Vianoce

Hodnotenie: 5,19 / 10 bodov
Zadávateľ: Telekom 
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi 


Bodové hodnotenie Kampane mesiaca (max. počet bodov 10)

Kampaň Odborná porota Verejnosť Agentúry Spolu
Vinea Tramín červený – Vinea 4 4 3,67 3,93
25 rokov s vami – Billa 2,33 3,54 4 2,91
Ide mi iba o lóve – Hodina deťom 5,67 5,50 7 5,90
Ja to dám – Magna 7 4,89 6,67 6,51
Z lásky k tradícii – Kaufland 4,33 4,27 4,67 4,39
Zázračné Vianoce – Telekom 5,33 4,31 5,67 5,19
Mozaiky – Corwin 5,66 3,81 5 5,16
Online donáška jedla raz-dva-tri, štyri – Bistro.sk 3,33 8,77 4 4,55
Orange svojim pre rodinu – Orange 4,33 3,77 4,67 4,29
Doprajte si väčší priestor – PSS 4,33 3,62 5 4,32
Union, váš anjel strážny – Union 4,67 3,54 4,67 4,44
Retro týždeň – Lidl 3,67 4,46 4 3,89
Daruj úsmev dvakrát – Kaufland, Úsmev ako dar 4,67 4,15 5,33 4,69
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Jakuba Žabku, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.

Ľudia prispeli na dobrú vec. Vďaka Vecovi 

Humanitárna organizácia Magna zaujala tento rok už prvou vlnou svojej kampane, v ktorej zapojila mnohé celebrity. Tie síce „nedali“ výzvu ísť osobne pomáhať do rozvojových afrických krajín, ale „dali“ finančný pravidelný finančný príspevok, ktorý ľuďom žijúcim v drsných podmienkach pomôže.

Magna s predošlou kampaňou zvíťazila v júni v Kampani mesiaca a svoj triumf zopakovala aj s pokračovaním. V ňom totiž našla celebritu, ktorá to „dala“ – rozhodla sa vycestovať do Afriky a zabezpečila, že životnosť témy v médiách sa výrazne predĺžila.

S myšlienkou druhej fázy kampane pritom prišla tvorcovská agentúra Istropolitana Ogilvy už na začiatku. Spolu s Magnou riešili to, ako vyslať do krízovej oblasti zaujímavú osobnosť.

„Táto aktivita si však vyžadovala viac času na plánovanie, keďže sme museli vyriešiť bezpečnostné otázky a tiež nájsť spôsob, ako vlastne vo vojnovej zóne natáčať,“ hovorí výkonný riaditeľ Magny Martin Bandžák.

V hre bolo viacero celebrít, s ktorými rokovali, napokon sa rozhodli pre rapera Veca, ktorý spĺňal požiadavky pre kampaň. „Je drzý, je politický, jeho tvorba formovala niekoľko generácií a má za sebou silnú komunitu na sociálnych sieťach,“ približuje M. Bandžák. „Výlet do vojnovej zóny si vyžadoval veľkú dávku odvahy a aj prípravy, pretože nemohol vycestovať nezaočkovaný. Toto by nedala každá celebrita.“

Vec do Afriky vycestoval v júli tohto roka na niekoľko dní. Pristál v Jube – najväčšom meste Južného Sudánu - a odtiaľ cestoval do utečeneckého tábora, kde strávil väčšinu času. Videl každodennú realitu vojnových utečencov, ktorí tu čakajú na mier a zároveň mal možnosť si zažiť prácu Magna humanitárneho pracovníka.

Istropolitana pripravila viacero kampaňových videí, začalo sa s teasingom a pokračovalo reálnymi videami z Južného Sudánu, ktoré boli následne zostrihané do jedného videa. Video bolo nasadené na sociálnych sieťach, Youtube, používal sa aj Vecov Instagram, kde publikoval posty a Insta Stories. Oproti prvej fáze tlačili viac na PR, mali tak aj vstupy v rádiu Expres, Vec sa s Martinom Bandžákom zúčastňoval rôznych diskusií a dávali rozhovor nielen pre mienkotvorné denníky, ale aj pre dámsky lifestylový časopis.

Celkovo bola PR hodnota kampane vyčíslená na 63-tisíc eur. Výsledky sú pre Magna priaznivé, aj čo sa týka kľúčového ukazovateľa – akvizície nových darcov. „Čo sa týka oslovovania nových darcov, každý rok potrebujeme výraznú kampaň, pretože bez nej by sa naša darcovská báza zmenšovala. Táto kampaň nám znásobila nárast nových darcov na päťnásobok a dostala nás opäť do plusových čísiel. Za výsledky kampane hovorí ešte, že sme ako jediní získali shortlist v kategórii Dobročinný marketing v súťaži marketingovej efektivity Effie,“ vymenúva M. Bandžák.

Humanitárna organizácia si pochvaľuje spoluprácu s agentúrou, Istropolitana má kampane Magny pod palcom už niekoľko rokov. „Dá sa povedať, že sme s Istropolitanou za tie roky už zžití. Veľmi si vážime kreatívny vklad Petra Darovca a jeho tímu a energiu, ktorú nám roky venujú pro bono,“ dopĺňa M. Bandžák.

Darcovia zo Slovenska môžu Magne posielať pravidelný finančný príspevok v ľubovoľnej výške, ale prispieť aj jednorazovo. Organizácia prostriedky využíva na pomoc v Afrike, tento rok v kampani komunikovala Kongo a spomínaný Južný Sudán. Ide o krajiny, ktoré sa roky zmietajú vo vojnových konfliktoch.

„Liečime deti a ženy, ktoré v týchto extrémnych podmienkach trpia najviac, v odľahlých komunitách a utečeneckých táboroch,“ približuje M. Bandžák. Ďalšie misie, ktoré sú financované aj z príspevkov individuálnych darcov zo Slovenska, má Magna v oblastiach zasiahnutých sýrskou krízou – priamo vo vnútri Sýrie, v Libanone a Iraku. Najväčšou dlhodobou misiou Magny je Kambodža.

Prečítajte si aj rozhovor so zástupcom agentúry Istropolitana Ogilvy o kampaniach pre Magnu.