VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – JANUÁR 2017


Hodnotenie: 7,34 / 10 bodov
Zadávateľ: Union Poisťovňa
Agentúra: This is Locco

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

200-tisíc fanúšikov

Hodnotenie: 6,74 / 10 bodov
Zadávateľ: O2
Agentúra: 10-dňová agentúra (Triad Advertising)


3. miesto

Lepšie riešenia pre lepšiu budúcnosť

Union zaujal nápadom na YouTube, mal najlepšiu kampaň

Zdroj: Ikea

Hodnotenie: 6,32 / 10 bodov
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: Kaspen Jung v. Matt


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

ODBORNÁ POROTA VEREJNOSŤ AGENTÚRY SPOLU
YouTube Vianoce od Unionu - Union poisťovňa 8,25 6,44 5,50 7,34
200-tisíc fanúšikov - O2 7,75 5,44 5,00 6,74
Lepšie riešenie pre lepšiu budúcnosť - Ikea 6,00 7,11 6,50 6,32
Supertašky - Yeme 6,00 5,89 6,50 6,08
Inovatívne bankovníctvo - Tatra banka 5,50 5,33 7,00 5,57
Hurbanovské vinše - Zlatý Bažant 6,00 5,57 4,00 5,51
Kvalita je snúbenicou času - Zlatý Bažant 5,75 5,78 4,50 5,50
20 rokov Orange - Orange Slovensko 5,50 5,11 4,50 5,22
Užitočná pre všetkých - Poštová banka 4,25 4,78 4,00 4,94
Pôžička bez úrokov - mBank 4,25 4,44 4,00 4,87
Zlatý Bažant v Jasnej - Zlatý Bažant 5,50 5,11 2,50 4,82
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. 

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Viktóriu Brezanskú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

V správny čas a na správnom mieste

Union poisťovňa ešte počas Vianoc prišla so skvelým nápadom, ako odkomunikovať svoje poistné produkty pre používateľov v online prostredí. To, že sa kampaň vydarila, hovoria nielen čísla, ale aj hlasovanie odbornej i laickej poroty ankety Kampaň mesiaca.

Poisťovňa na to išla s myšlienkou, že plánuje osloviť širokú cieľovku, ktorú môže nájsť na YouTube. Na videoserveri si vytypovala vianočné koledy, ktoré si cez sviatky púšťa množstvo ľudí. A namiesto generickej reklamy pred ne umiesnila na mieru šité priania.

„Pri príprave celej kampane pre Union sme vychádzali z vlastného insightu, že na vianočných večierkoch a celkovo v období Vianoc sa púšťajú rôzne koledy a pesničky z YouTube. Namiesto klasických reklám sme si preto vytypovali najhranejšie skladby a zaželali pekné sviatky a Nový rok klientom aj neklientom,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk kreatívny riaditeľ This is Locco Juraj Kováč.

Svojej poistné produkty spojil Union so siedmimi najhranejšími skladbami Vianoc ako Tichá noc – pre poistenie bytu a domu, Driving Home For Christmas sa spájalo s havarijným poistením, Kdepak ty ptáčku hnízdo máš s poistením domácnosti, All I Want For Christmas s poistením majetku, Last Christmas s úrazovým a životným poistením, Koledy s postením vo všeobecnosti a skladba Každý deň budú vraj Vianoce s cestovným poistením.

Union zaujal nápadom na YouTube, mal najlepšiu kampaň

Zdroj: This is Locco

Union zaujal nápadom na YouTube, mal najlepšiu kampaň

Zdroj: This is Locco

Union zaujal nápadom na YouTube, mal najlepšiu kampaň

Zdroj: This is Locco

Kampaň bola nasadená na YouTube od 16. decembra a končila sa po Novom roku. Počas tohto obdobia dosiahla reach 330-tisíc a celkovo 140-tisíc dopozeraní na YouTube.

Viac ako na úspech v súťaži sa sústredíme na spokojného klienta

O tom, ako sa pripravujú kampane pre Union poisťovňu, hovorí kreatívny riaditeľ Juraj Kováč z agentúry This is Locco

Union zaujal nápadom na YouTube, mal najlepšiu kampaň

Zdroj: This is Locco

Aká je značka Union? Ako sa pre ňu pripravujú reklamné kampane?

Union chce byť bližšie k ľudom, ukázať, že jej produkty sú vytvárané s ich potrebami na zreteli. O tom hovorí aj claim Rozumieme si. Jasne definovaná stratégia nám pomáha pri vytváraní kampaní na celú produktovú radu pre rôzne cieľovky.

Ako dlho máte klienta Union vo svojom portfóliu? Čím je spolupráca výnimočná, prípadne iná oproti ostatným klientom alebo značkám? 

Prvú kampaň na cestovné poistenie sme pripravovali v roku 2015. Rok nato sa nám podarilo získať vo veľkom tendri kompletnú komunikáciu ako zdravotnej, tak aj komerčnej poisťovne. Výnimočný je hlavne rozsah - pri tak širokom portfóliu produktov hovoríme postupne ku všetkým cieľovým skupinám. Dôležité ja zachovať si konzistenciu, ale stále byť relevantnými pri jednotlivých produktoch a ich cieľových skupinách.

Ak viete posúdiť, v čom sa komunikácia značky Union zmenila oproti minulosti? 

Najväčšou výzvou bolo priniesť jednotnú komunikačnú stratégiu pre komerčnú aj zdravotnú poisťovnu. Tie predtým komunikovali skôr sezónne, bez uceleného konceptu a kreatívneho podpisu.

Máte predsavzatia na rok 2017?

Predsavzatia si nedávame.

A nejaké agentúrne novinky?

Noviniek máme celkom dosť, noví klienti, nový kreatívny tím. Navyše sa v apríli sťahujeme na novú adresu. Dá sa povedať, že rok sme začali naplno.

Na poste kreatívneho šéfa ste nahradili Tomáša Rosputinského, namiesto Ivana Dvorana vedie agentúru Marek Lukoťka. Prejavilo sa to už nejakými zmenami?

Marek nastúpil začiatkom januára, má kopec skúseností v reklame zo strany klienta aj agentúry. Verím, že spoločne posunieme našu mladú agentúru ďalej a prinesieme klientom ešte lepší servis a kvalitnejšie riešenia.

Aké ďalšie personálne zmeny nastali?

Naberali sme nový tím, od špecialistov na social media cez kreatívcov až po accountov.

A čo noví klienti?

Najnovším prírastkom je VÚB banka, o ktorej kompletnú digitálnu komunikáciu sa staráme od februára tohto roku. Zároveň máme na stole zaujímavé tendre, pri ktorých verím, že vyhráme.

Kde sa čerpá inšpirácia pre reklamy, s ktorými ste schopní uspieť v reklamných súťažiach?

Najlepšia reklama je tá zo života. Keď sa vie s recipientom spojiť na emocionálnej úrovni, či už vtipom, porozumením alebo nostalgiou. Preto vždy hľadáme insight priamo v tom, čo cieľovú skupinu baví alebo trápi.

Nakoľko vám úspech z reklamných súťaží otvára nové možnosti?

Skôr než na úspech v sútažiach sa sústredíme na spokojného klienta a jeho obchodné výsledky. Stáva sa nám, že nás klient osloví na základe kampane, ktorá sa mu páčila.

Ako trávite čas mimo práce?

Na cestách, na motorkách, na gauči - na Netflixe, na tréningoch, občas na bare. (smiech)