Na túto tému sa vyjadril na konferencii IAB Annual Leadership Meeting riaditeľ marketingu spoločnosti Unilever Keith Weed, ktorý uviedol, že dôvera ľudí voči sociálnym sieťam čoraz viac klesá. Dôvodom má byť šírenie dezinformácií a nevhodného obsahu.

„Ako jeden z najväčších reklamných zadávateľov na svete nemôžeme vytvárať prostredie, v ktorom naši spotrebitelia neveria tomu, čo vidia online. Nechceme naďalej podporovať takýto digitálny reťazec, hoci dodáva spotrebiteľom viac ako štvrtinu našej reklamy,“ vysvetlil podľa webu Financial Times K. Weed.

Spoločnosť Unilever, ktorá má vo svojom portfóliu desiatky známych značiek ako Dove, Persil, Axe, Rexona, Lipton, Domestos, Signal, Rama, Algida či Hellmann's, investovala minulý rok do marketingu viac ako 7,7 miliardy dolárov.

Ako ďalej K. Weed uvádza, Unilever nebude investovať do platformy a prostredia, ktoré neochraňuje deti a rozdeľuje spoločnosť či propaguje hnev a nenávisť.

„Našou prioritou budú investície do zodpovedných platforiem, ktoré sa zaviažu tým, že budú šíriť pozitívny vplyv na spoločnosť,” dodal na konferencii šéf marketingu spoločnosti.

Unilever sa zjavne snaží posilniť svoju dôveru spotrebiteľov. Podľa Adage.com nechce urobiť nič, čo by ju mohlo ohroziť a to vrátane výberu kanálov a platforiem na šírenie reklamy. Rok 2018 označuje web za rok, počas ktorého si musia značky získať dôveru na sociálnych sieťach získať späť.

Google a Facebook pritom čelia silnejúcej kritike nielen od niektorých zadávateľov, ale aj štátnych orgánov, ktoré hrozia za šírenie nevhodného obsahu sankciami a požadujú prísnejšiu kontrolu, ale aj dodržiavanie ochrany súkromia používateľov a podobne.