Organizácia na pomoc deťom Unicef sa nedobrovoľne stala súčasťou predvolebného televízneho spotu hnutia 99 % - občiansky hlas. "Za viac ako 65 rokov svojej histórie sa Detský fond Unicef nestretol s podobným prípadom. Požiadali sme o právne stanovisko," povedala agentúre SITA tlačová tajomníčka Unicef Slovensko Anna Beňová.

Pripomína, že Unicef je apolitická a nestranná organizácia, ktorá pomáha deťom bez ohľadu na ich rasu, náboženstvo, pohlavie či politický názor. Či pre video podnikne ďalšie kroky, bude závisieť od právneho stanoviska.  

V spote, ktorý vyzýva voličov na rozhodnutie pre lepšiu budúcnosť detí, sa dvakrát na pár sekúnd objavujú chlapci vo futbalovom drese FC Barcelona s logom organizácie Unicef. Odborníčka na politický marketing Simona Bubánová hovorí, že ak ide o spot nakrútený špeciálne pre účely politickej strany, bez predošlého súhlasu Unicefu, je to problém.

"Unicef by mal celkom legitímne právnou cestou požadovať odstránenie názvu Unicef z politickej reklamy. Mal by vyzvať politický subjekt na nápravu, pretože to môže byť nebezpečný, nielen právny, ale aj morálny precedens," uviedla pre agentúru SITA.

Dodáva, že je zaujímavé, ak si tento fakt nevšimli televízie, ktoré strane predali reklamný priestor. Pri takzvanom double brandingu, kde sa v jednom spote objavuje reklama na dva produkty, si totiž zvyčajne účtujú vyššie ceny.  

Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj hnutie 99 % - občiansky hlas.