Hnutie Nesehnutí, ktoré anticenu vyhlasuje, oznámilo výsledky 10. ročníka Sexistického prasátečka v piatok. Nominovaných bolo 50 reklám a svoje hlasy udeľovali okrem odborníkov aj zástupcovia verejnosti. Tí vybrali za najsexistickejšiu reklamu Moravskej vinotéky, ktorej bilbord znázorňoval prsník ženy so stekajúcim vínom.
„Reklama ukazuje ženu ako obyčajnú dekoráciu a objekt niekoho túžby. Tým prispieva k udržiavaniu nerovností v spoločnosti,“ povedala k reklame Eva Bartáková z Nesehnutí. Bilbord označilo ako najspornejší 615 z celkovo 782 hlasujúcich.
Najviac hlasov v Sexistickom prasátečku získala Moravská vinotéka Zdroj: Nesehnutí
Ďalšie „prasátečko“ patrí spoločnosti Supr dodávky, ktorej ľudia poslali druhý najvyšší počet hlasov. Firma má na svojom vozidle vyobrazené ženské pozadie s opisom „Nalož, čo sa do mňa vojde“.
Prasátečko patrí aj dodávke so ženským pozadím Zdroj: Nesehnutí
Na treťom mieste v hlasovaní verejnosti skončil motorkársky klub Doupě so svojou „motorkárskou zmrdlinou“, na ktorú láka heslom „Vylíž si ju u nás“.
Zdroj: prasatecko.cz
Odborná porota udelila najviac bodov Mestskej polícii Praha, ktorá na svojom facebookovom profile zdieľala fotografiu ženy pri policajnom aute.
Dáma je na nej odetá v spodnej bielizni, obuté má sandále na vysokých podpätkoch a spoza volantu sa na ňu široko usmieva zástupca policajtov. Porota videla problém aj v tom, že propagáciu v tejto forme využila štátna inštitúcia.
Mestská polícia v Prahe si odniesla najviac bodov od odborníkov Zdroj: Nesehnutí
Druhé miesto patrí Českej pošte za stereotypizáciu žien a mužov a tretiu priečku obsadil spot Moneta Money Bank s názvom „Svadba“.
Zdroj: prasatecko.cz
Na poslednom ročníku anticeny vyhlásili aj najsexistickejšiu reklamu desaťročia. Usporiadateľ nominoval desať reklám a o absolútne najsexistickejšej reklame v Česku nechal rozhodnúť ľudí. Verejnosť sa zapojila vyše 400 hlasmi.
„Prasátečko prasátečok má symbolicky zavŕšiť našu anticenu. V roku 2009 sme s ňou začali, pretože sme na tému sexismu v reklame chceli rozprúdiť verejnú diskusiu. Po desiatich rokoch vidíme, že sa nám to podarilo, a teraz nastal čas predať pomyselné žezlo verejnosti,“ vysvetlila Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Tento titul patrí reklame firmy 100Mega s hedlajnom „Kto chce v auguste zasunúť?“.
Prasátečko desaťročia získala reklama na USB kľúč Zdroj: Nesehnutí
Za najsexistickejšiu reklamu sa aktuálne hlasuje aj na Slovensku. V anticene Sexistický kix môžu ľudia na internetovej stránke označiť ako „kix“ viacero reklám, a tak poslať ľubovoľný počet hlasov.
Výsledky hlasovania verejnosti aj odbornej poroty budú vyhlásené v pondelok 3. decembra o 14:30 v bratislavskom podniku Satori Stage.