Rezort si chce v rámci dlhodobého procesu budovania značky krajiny prizvať „na pomoc“ aj ďalšie známe osobnosti či subjekty a využiť ich na prezentáciu Slovenska smerom do zahraničia, ale aj vnútra krajiny.
„V dnešnom otvorenom a poprepájanom svete, keď Petrove neuveriteľné výkony sledujú naživo milióny ľudí, robí tento mladý muž fantastickú reklamu aj svojej vlasti. Chcem, aby Peter vedel, že doma – na Slovensku – to intenzívne vnímame a oceňujeme. Kto iný ako Peter Sagan by mal byť pri zrode tradície a stať sa historicky prvým nositeľom čestného titulu Veľvyslanec značky Slovensko?“ zdôvodnil voľbu P. Sagana M. Lajčák.
S úspešným slovenským reprezentantom sa v minulosti spojili aj niektoré značky z komerčnej sféry – cyklista je tvárou operátora Slovak Telekom, účinkoval aj v kampaniach automobilky Peugeot Citroën.
Dvadsaťšesťročný Žilinčan si titul prevzal v budove Národnej banky Slovenska v stredu večer. Išlo o symbolický výber miesta – od národného brandingu sa očakáva, že bude mať pozitívny vplyv aj na stimuláciu rastu ekonomiky a HDP. V budove NBS budú zároveň uložené menovacie dekréty budúcich držiteľov čestného titulu.
„Krajiny s pozitívnym imidžom majú na trhu turizmu, vzdelávania a investícií nespornú výhodu. Ľudia aj investori prirodzene smerujú ku krajinám so silnými značkami oproti tým, s ktorými majú negatívne alebo žiadne asociácie. Odporúčajú ich pre biznis, preferujú ich ako turistickú destináciu, ale aj pri kúpe produktov vyrobených v danej krajine. Práve tu sa ukazuje, aký silný vplyv môže mať národný branding na ekonomiku krajiny,“ vysvetľuje rezort zahraničia.
Symbolickým pečatidlom veľvyslanca značky Dobrý nápad Slovensko je sklená 3D plastika využívajúca optickú hru vyskladanú z vrstiev písma tvoriaceho značku Good Idea Slovakia. Dielo vzniklo v spolupráci s akademickým sochárom Viktorom Oravcom.
Budovanie národného brandingu sa deje v réžii agentúry Creative Department, ktorá v minulosti uspela v tendri rezortu zahraničia. Jej koncept Good Idea Slovakia bol predstavený v apríli tohto roka.