Na obhajobu minuloročného víťazstva nebol potrebný ani výrazný rast parametra „gross income“ (poradenské a kreatívne honoráre, mediálne provízie), ktorý dosiahol výšku 4,86 milióna eur.

Rebríček TOP Advertising Agencies 2015
Poradie Reklamná agentúra Členstvo v združení KRAS Gross income (eur) Zmena (%)
2015 2014 2015/14
1. Jandl, marketing a reklama, s.r.o. člen 4 857 615 4 534 104 7,14
2. Made by Vaculik, s.r.o. člen 2 725 540 2 802 892 -2,76
3. Wiktor Leo Burnett, s.r.o. člen 2 681 453 2 701 236 -0,73
4. Istropolitana Advertising, s.r.o. člen 1 747 827 1 831 863 -4,59
5. MUW / Saatchi & Saatchi, s.r.o. člen 1 527 661 1 669 368 -8,49
6. Mayer/McCann-Erickson, s.r.o. nečlen 1 448 791 1 393 498 3,97
7. Effectivity, s.r.o. člen 1 275 308 1 899 826 -32,87
8. MullenLowe GGK, s.r.o. člen 1 150 191 1 022 275 12,51
9. Triad, s.r.o. člen 856 939 645 837 32,69
10. Zaraguza, s.r.o. člen 746 852 446 954 67,10
11. Apple Pie, s.r.o. člen 239 852 174 646 37,34
Zdroj: BDO, s.r.o., Bratislava

Nový model hodnotenia ekonomickej výkonnosti agentúr zaviedla brandžová asociácia v roku 2010. Odvtedy v ňom kraľuje Jandl. Spolu s KRAS-om ho pripravuje audítorska spoločnosť BDO, s.r.o., Bratislava.

Najvyššie príjmy z reklamných služieb majú po Jandl agentúry Made by Vaculik a Wiktor Leo Burnett, aj keď ich hodnota dosahuje len približne 60 percent z príjmov lídra.

Do gross income sa nezaraďujú bankové úroky, výnosy z podnikania na finančnom trhu, kurzové rozdiely, príjmy z predaja majetku a iné finančné príjmy alebo poplatky.

Hodnotenie výkonnosti sa odvíja aj od minuloročných klientov agentúr a ich investícií do reklamy. K dlhoročným klientom Jandl je COOP Jednota Slovensko, Tipos - národná lotériová spoločnosť, Mliečny fond, energetická skupina ČEZ, Wüstenrot stavebná sporiteľňa a Wüstenrot poisťovňa.

Všetky agentúry prvej päťky majú v radoch svojich klientov najväčších zadávateľov reklamy, teda hlavne telekomunikačných operátorov, veľké banky a obchodné reťazce, pre ktoré počas roka realizujú neprehliadnuteľné množstvo nových kampaní.

Najväčší nárast výkonnosti dosiahla bratislavská agentúra Zaraguza, ktorej gross income stúpol o viac ako 67 percent. Naopak najväčší prepad o viac ako 30 percent zaznamenala agentúra Effectivity.

Do rebríčka reklamných agentúr Top Advertising Agencies Slovakia sa zapojilo rovnako ako vlani jedenásť agentúr. Všetky agentúry s výnimkou Mayer/McCann-Erickson sú členmi KRAS-u.

Účasť v rebríčku TAAS je zároveň, podobne ako v prípade TOP KRAS, aj hlavným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka.