Podľa cenníkových cien, bez započítania zliav, barterov a bonusov, tak výdavky firiem do reklamy presiahli 1,27 miliardy eur. Tempo rastu bolo najrýchlejšie od roku 2008.

Prehľad výdavkov do reklamy
Mediatyp Výdavky do reklamy (eur) 2015 Zmena 2015/14 (%) Podiel na mediamixe 2015 (%)
Televízia 935 251 395 24,9 73,4
Print 175 567 612 -0,3 13,8
Rádio 82 588 112 16,7 6,5
Outdoor 76 536 067 -0,8 6,0
Kiná 3 526 318 -5,8 0,3
Spolu 1 273 469 504 18,3 100,0
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Výsledky monitoringu ukazujú na dvojciferný nárast v televíziách a rádiách a naopak pokles v printoch, outdoore a kinoreklame. Najviac potiahli nárast celkových reklamných výdavkov investície do televízií, kam smeruje tradične najväčšia časť (73,4 percenta) a naďalej si udržuje dominantné postavenie na reklamnom trhu. Inzercia v novinách a časopisoch dosiahla takmer 14-percentný podiel a v rádiách 6,5-percentný podiel na reklamných rozpočtoch.

Objem využitého reklamného priestoru sa v rôznych médiách vyvíjal odlišne. V celoštátnych televíziách sa zvýšil objem odvysielaného reklamného času o 19 percent, výdavky do reklamy rástli o takmer štvrtinu. Rádiám vlani rástol objem predaného reklamného priestoru takmer dvojnásobne ako samotné výdavky.

TOP 10 zadávateľov 2015
Poradie Zadávateľ 2015 (eur) Zmena 2015/14 (%)
1. Slovak Telekom 45 850 570 6
2. Orange 42 456 903 4
3. Lidl 31 244 508 15
4. O2 Slovakia 28 160 668 3
5. Unilever 24 075 631 -7
6. Slovenská sporiteľňa 19 412 029 13
7. Prima banka 19 158 758 30
8. Kaufland 17 771 131 2887
9. Henkel 17 032 995 -19
10. Tesco Stores 15 452 347 5
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Desať najväčších inzerentov investovalo za minulý rok 260,6 milióna eur, čo je viac ako 20 percent z celkového objemu. Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom a druhým najväčším zadávateľom Orange. Títo dvaja operátori sú na prvých dvoch priečkach v rovnakom poradí už od roku 2011. Lidl sa vlani posunul na tretie miesto a vytlačil tak mobilného operátora O2. Všetci z prvej desiatky, s výnimkou spoločností Unilever a Henkel, dali vlani na reklamu podľa monitoringu viac ako rok predtým.

Tradične najviac inzerovali vlani banky (vrátane stavebných sporiteľní a poskytovateľov pôžičiek v hotovosti). K prvenstvu bánk prispeli najvýraznejšou mierou zadávatelia Prima banka, ČSOB a Tatra banka. Spoločne banky investovali do reklamy o 9 percent viac ako v roku 2014. Nasledovali ich telekomunikačné služby a na tretej pozícii boli obchodné spoločnosti.

Na podporu telekomunikačných služieb sa minulo o 14 percent viac a obchodu až o 41 percent. Z obchodných reťazcov inzeroval najviac Kaufland, ale aj ostatné siete (COOP Jednota, Billa, Tesco, Lidl) medziročne svoje reklamné výdavky navýšil. Vzrástla aj propagácia liekov a áut.

Podľa zástupcov mediálnych agentúr nebol však nárast reklamných investícií až taký výrazný ako uvádza monitoring. Ich odhady hovoria o tom, že vlani reálne výdavky na reklamu medziročne rástli maximálne o päť percent. Čisté reklamné výdavky tvoria približne 30 percent z cenníkových cien.