ImageWell ponúka klientom prenájom vonkajších plôch, no priznáva, že meranie ich zásahu bolo dosiaľ posudzované „pocitovo“ a na základe všeobecných kritérií. Firma sa preto dala na vlastné meranie OOH kampaní.

„Projekt sme nedávno spustili. Prvé dáta dostanú naši klienti čoskoro,“ uviedla zástupkyňa spoločnosti Petra Dudášová.

ImageWell nekonkretizuje, ako bude vonkajšiu reklamu merať. „Meranie bigboardových plôch prebieha pomocou špeciálne vyvinutej technolģoie,“ načrtla P. Dudášová s tým, že v tejto fáze sa firma zameria na plochy v hlavnom meste.

Systematicky už outdoor začala merať aj agentúra TNS, ktorá zabezpečuje napríklad aj meranie sledovanosti televíznych programov. TNS meria bilbordy spoločností Akzent Bigboard a Nubium.

Ide o projekt ohlásený v júni tohto roka, pričom prvé výsledky má spoločnosť prezentovať v tomto mesiaci. Výsledky majú pomôcť zadávateľom identifikovať, ktoré regióny či cieľovky na kampaň vybrať a ktoré plochy na to zvoliť.

Podobný prínos od svojho merania očakáva aj ImageWell. „Klient dostane konkrétne ratingy plôch, ktoré mu budú nápomocné pri výbere bigboardových plôch v rámci plánovania outdoorovej kampane a po skončení kampane dostane automaticky štatistické vyhodnotenie kampane,“ vysvetľuje P. Dudášová.

S meraním TNS projekt ImageWell nesúvisí. TNS v rámci svojho projektu meria zhruba 65 percent všetkých outdoorových plôch po krajine.