Víťaz vzišiel na základe hlasovania odbornej poroty (v zložení Zuzana Mistríková (Rada pre reklamu), Veronika Pizano (Piano Media), Pavol Kubán (SCR Interactive) a Zora Husarčíkova (Nehera) a 104 zástupcov verejnosti.
O titul TREND Kampaň roka 2014 sa uchádzali práce, ktoré v priebehu uplynulých 12 mesiacov získali ocenenie TREND Kampaň mesiaca. Finálne poradie bolo zostavené na základe priemerného bodovania kampani (od 1 do 11), pričom hlasy verejnosti sa započítali ako jeden hlas.
Na základe žrebovania sa víťazom ročného digitálneho predplatného týždenníka TREND stal Martin Surdo. Víťaza budeme kontaktovať e-mailom.
Vlani vyhrala pivná kampaň značky Zlatý Bažant, ktorú pripravila reklamná agentúra Istropolitana Ogilvy.
Kampaň roka 2014
Paulus vs. Ihnačák
Klient: Lidl
Hodnotenie: 9,2
2. miesto
2% sú veľa/málo
Agentúra: 2Create
Klient: Slovenský Červený kríž
Hodnotenie: 8,4
3. miesto
Pripravujeme sa na vašu návštevu
Agentúra: Jandl Marketing a reklama
Klient: ZOO Bratislava
Hodnotenie: 8,2
Bodové hodnotenie ankety Kampaň roka 2014
Pripravujeme sa na vašu návštevu - ZOO Bratislava | Paulus vs. Ihnačák - Lidl | Málo/Veľa - Slovenský Červený kríž | |
Veronika Pizano | 7 | 11 | 9 |
Pavol Kubán | 10 | 11 | 7 |
Zuzana Mistríková | 7 | 6 | 11 |
Zora Husarčíková | 9 | 11 | 6 |
Verejnosť | 8 | 7 | 9 |
SPOLU | 8,2 | 9,2 | 8,4 |
Kuchársky battle zaúčinkoval
Slovensko a Česko koncom minulého leta zasiahla masívna kampaň, pri ktorej nielen bežná verejnosť, ale i odborníci na reklamu, nemali ani páru, o čo sa bude jednať. Teasing bol skúpy na informácie a tak vznikali domnienky typu - "Nová kuchárska kniha na trhu?" alebo "Nová reality show predo dvermi?", keďže kampaň prebiehala niekoľko týždnov pred jesennou televíznou sezónou.
Odhalenie bolo preto prekvapivé. Kuchárska dvojica Paulus vs. Ihnačák nastúpila do služieb Lidlu. Kampaň, ktorá formou receptov láka zákazníkov na nákup produktov reťazca, zaujala aj porotcov v ankete Kampaň mesiaca september týždenníka TREND a servera Mediálne.sk. Lidl to s kampaňou do víťazného konca dotiahol aj v rámci najvyššeiho ocenenia TREND Kampaň roka 2014.
Česko vs. Slovensko, Paulus vs. Ihnačák
Obchodný reťazec odštartoval svoju uvádzaciu kampaň masívne. Avizoval veľký kuchársky súboj dvoch špičkových kuchárov Marcela Ihnačáka a Romana Paulusa a nielen to. Drsný kuchársky „battle“ mal prebiehať medzi Slovenskom a Českou republikou a verejnosti sľuboval zmenu v kulinárstve oboch krajín.
„Česko vs. Slovensko, kuchár proti kuchárovi. Tento súboj zmení kulinársky ráz oboch krajín, lebo keď skončia, nič nebude ako predtým,“ tvrdila kampaň.
V rámci imidžovej kampane spoločnosť Lidl k dvom známym kuchárom umiestnila svoje logo so sloganom „2 kuchári, 2 recepty, vždy skvelá cena“ a informovala, o čo v celom súboji pôjde.
Aj napriek utajenému teasingu si pozornejší nadšenci Lidlu mohli všimnúť, že michelinský šéfkuchár a majster českej kuchyne sa v kampani reťazca neobjavil prvýkrát. Už počas leta bol R. Paulus tvárou letnej kampane Grill & Fun, ktorá súčasne prebiehala aj na českom trhu.
Cieľ dlhodobej kampane je predstaviť každý týždeň vlastné recepty oboch kuchárov z vybranej suroviny z ponuky Lidlu. Reťazec v rámci kampane znižuje cenu hlavných ingrediencií potrebných na prípravu jedla v daný týždeň a pre lepšiu orientáciu zviditeľňuje aj cenovky.
„Chceme Slovákom a Čechom ukázať, ako môžu vymeniť rutinu domáceho varenia za zábavu. Varenie nemusí byť vôbec drahé a prípravu skvelých jedál zvládnu v pohodlí domova,“ povedal PR a tlačový hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák v čase spustenia reklamy.
Kampaň Paulus vs. Ihnačák stále prebieha, Lidl ju neohraničil z časového hľadiska. „Naplnenie vízie, ktorú sme si stanovili, vyžaduje dlhhodobý časový rámec a duel bude určite prebiehať počas celého budúceho roka,“ dodal T. Bezák.
lidl_paulus_ihnacak Zdroj: Lidl
Celá kampaň vychádzala z reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre Lidl uskutočnila spoločnosť Stem/Mark v júli tohto roku na vzorke tisíc respondentov. Podľa výsledkov tri štvrtiny ľudí na Slovensku a v Českej republike varia doma aspoň trikrát za týždeň. Lidl sa rozhodol obohatiť ich kuchyne o nové recepty.
Paulus vs. Ihnačák vs. Poláková vs. Vašut
Ani nie trištvrte roka od odhalenia kuchárskej dvojice sa tím kuchárov rozrástol o cukrárku, ktorou je moderátorka Adriana Poláková. Na webe www.kuchynalidla.sk, kde svoje recepty zverejňujú obaja kuchári, má vlastnú cukrárenskú sekciu.
Nová cukrárka sa objavila aj v televíznej kampani a rovnako ako obaja kuchári, aj ona už niekoľko týždňov pripravuje svoje recepty z produktov Lidl, ktoré sú v danom týždni ponúkané za zvýhodnenú cenu.
Ku kuchárskej dvojici Lidl pridal okrem A. Polákovej aj českého herca Mareka Vašuta, ktorý už dávnejšie propagoval pre Lidl výber vín. Aj M. Vašut sa rovnako ako A. Poláková objavil v televíznej kampani a prostredníctvom ďalších mediatypov.