Podľa zdrojov Mediálne.sk je dôvodom znižovanie rozpočtov na reklamu v Tescu a s ním spojené vytvorenie centralizovaného marketingu aj pre ďalšie trhy, na ktorých Tesco pôsobí.
Reklamná agentúra Made by Vaculik spolupracovala s reťazcom vyše dva roky – prvá kampaň pre Tesco pochádza z leta 2013. Vtedajší kreatívny koncept preniesol kreslené postavičky Šmolkov z filmového plátna priamo do predajní, vznikli dokonca špeciálne oddelenia priamo v mieste predaja.
Nedávno Made by Vaculik vytvoril pre reťazec kampaň Najčerstvejšie Tesco, ktorá vyhrala aj tretie miesto v súťaži TREND Kampaň roka a získala viaceré ceny na Zlatom klinci 2015.
Informácie o tom, ktorá agentúra nahradí Made by Vaculik a či bude vôbec zo Slovenska, zatiaľ nie sú známe.
V minulosti za kreatívnym konceptom kampaní Tesca na Slovensku a súčasne aj v Českej republike stála napríklad reklamná agentúra Retail marketing practice. Jednou z kampaní bola komunikácia s nadrozmernými bodkami, ktoré boli súčasťou veľkého teasingu. Viac informácií.
Tesco sa na domácom trhu v Británii trápi s výrazným poklesom tržieb v dôsledku silnejúcej konkurencie zo strany diskontov ako Lidl a Aldi. Retailová skupina už na jar ohlásila viaceré organizačné zmeny, ktoré sa dotknú aj východoeurópskych trhov, kde pokles nie je taký dramatický. Jednou zo zmien bude, že slovenský, český, poľský a maďarský trh bude mať jeden manažment na čele s Davidom Morrisom.
Mediálne.sk oslovilo Tesco ohľadom zmien týkajúcich Made by Vaculik