Aktualizácia: Tesco odmieta, že by sa v jeho aktuálnej reklame používali pozmenené logá konkurencie. "Sú iba farebne podobné," povedal pre Mediálne.sk šéf marketingu reťazca na Slovensku a v Česku Michal Stadler.

Tesco však priznáva, že jeho aktuálna kampaň Garancia najnižšej ceny je "ostrá". Stadler dodáva, že podľa neho je ostrosť kampane skôr v obsahu - garancia nižšej ceny oproti konkurencii.

Spoločnosť Ahold Retail, ktorá prevádzkuje supermarkety Albert, nechce otázku sparodovania svojho loga v reklame Tesca komentovať. "Vedenie spoločnosti sa ňou bude zaoberať v najbližších dňoch," odkázala Mediálne.sk Lenka Juríková z komunikačného oddelenia reťazca.

Kampaň vznikla výlučne pre český a slovenský trh. V spolupráci s Tescom ju vyvinula agentúra Leo Burtnett. Spot vznikol v Česku. Na jeho lokalizácii do slovenčiny sa podieľala slovenská pobočka agentúrnej siete.


Zverejnené 8. augusta:


Tesco vysvetľuje svoju „ostrú“ kampaň, v ktorej zosmiešňuje logá konkurencie

Tesco nepriamo útočí na konkurenčné reťazce, aby dokázal, že je ten lacnejší.

V televíznom spote vchádza staršia pani do autobusu plnom žien vracajúcich sa z nákupov. V rukách držia tašky s logami podobajúcimi sa na značky Billa či Albert. Vizuálna štylizácia je zachovaná s pozmenenou farebnosťou, názvy reťazcov sú zmenené úplne. Albert sa volá "Zľava", Billa "Akcia!". Žena po jednom pristupuje k taškám, vyťahuje účty z nákupov a porovnáva, čo ostatné kúpili drahšie. Keď si sadne, v rukách má taškuTesco.

Kampaň rotuje v slovenských televíziách od minulého týždňa. Jej súčasťou je aj ďalší spot, v ktorom si pani overuje priamo v Tescu, či je skutočne 10 tisíc produktov lacnejších. Oba spoty spája tá istá postava staršej ženy.

Tesco vysvetľuje svoju „ostrú“ kampaň, v ktorej zosmiešňuje logá konkurencie

Ďalšie informácie o kampani a stanoviská dotknutých reťazcov zisťujeme.

Obchodné reťazce sa uchyľujú pomerne často aj k priamej porovnávacej reklame. Kaufland, Tesco alebo Hypernova v predajniach porovnávajú svoje ceny s cenami konkurencie. Podobným spôsobom ako Tesco v predmetnom spote zosmiešňoval v minulosti v letákoch naopak Kaufland Tesco.