KAMPAŇ 4/15

Tesco sa za svoju zeleninu či ovocie nehanbí. Stalo sa Kampaňou mesiaca

Hodnotenie: 3,99 / 5 bodov
Zadávateľ: Tesco
Agentúra: Made by Vaculik

Viac o kampani 


2. miesto

Svokra

Tesco sa za svoju zeleninu či ovocie nehanbí. Stalo sa Kampaňou mesiaca

Hodnotenie: 3,125 / 5 bodov

Zadávateľ: Tipos
Agentúra:Jandl


3. miesto

Hypotéka bez prekážok

Tesco sa za svoju zeleninu či ovocie nehanbí. Stalo sa Kampaňou mesiaca

Hodnotenie: 2,84 / 5 bodov

Zadávateľ: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Core4


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Kampaň 4/2015
TESCO TIPOS SLSP
NÁPAD 4.07 3.08 2.96
PRÍNOS 3.91 3.17 2.72
SPOLU 3.99 3.125 2.84

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

OUTDOOR

TV SPOT

RÁDIO

Streamovaná zelenina a ovocie

Ukázať spotrebiteľom skutočný tovar priamo z predajne a vyvolať u nich pocit, že reklamné „bláboly“ o čerstvosti nie sú iba slová do vetra sa naozaj vyplatí. Britský reťazec Tesco spolu s reklamnou agentúrou Made by Vaculik si za tento nápad totiž zaslúžil prvú priečku v ankete Kampaň mesiaca.

A nebola za tým žiadna veda. Do oddelenia ovocia a zeleniny mohli spotrebitelia nahliadnuť zo svojich domovov prostredníctvom kamery, ktorá streamovala jablká či paradajky. Nič nebolo upravené vo Photoshope, išlo o skutočné zábery z bratislavskej prevádzky v Lamači. Dôkazom boli skutočné ruky zákazníkov či personálu, ktorý sa staral o to, aby boli debničky stále plné. Živý prenos reťazec streamoval na vlastnej microsite www.najcerstvejsietesco.sk.

„Najčerstvejšie Tesco Live bolo súčasťou veľkej komunikačnej kampane zameranej na čerstvosť nášho ovocia a zeleniny, ktorá prebiehala počas marca a apríla prostredníctvom rôznych kanálov. Bola nasadená v televízii, printe, outdoore, online a samozrejme v našich obchodoch,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk marketingový manažér spoločnosti Tesco Juraj Pisár.

Ako ďalej dodáva, v online prostredí chcel reťazec priniesť niečo netradičné. „Práve preto sme sa rozhodli namiesto dokonalých vyretušovaných fotografií ukázať ľuďom reálny pohľad na naše ovocie a zeleninu v našom reálnom obchode,“ dodáva.

Okrem online prenosu za ďalší netradičný prvok kampane považuje Tesco svoje „Najčerstvejšie interaktívne zastávky. Reťazec v rámci kampane premenil na mesiac bežné zastávky MHD na čerstvú debničku plnú ovocia a zeleniny. Navyše po stlačení tlačidla umiestneného na vnútornej strane zastávky si mohli zvedaví okoloidúci pozrieť live prenos z Tesco Extra Lamač.


Súčasťou kampane bola zároveň aj spotrebiteľská súťaž, v ktorej Tesco rozdávalo ovocie a zeleninu na polroka zadarmo v hodnote 300 eur. Úlohou používateľov bolo tipovanie – napríklad si mohli typnúť, koľkokrát v týždni Kontrolór čerstvosti doplní jablká, paradajky, či papriku.

Kampaň na špeciálnej microsite získala takmer 100-tisíc návštev a vyše 20-tisíc zapojených používateľov do súťaže o donášku ovocia a zeleniny cez službu Tesco Potraviny domov.

Vizitka tvorcov

junior online copywriter Kristína Karabínošová z Made by Vaculik

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Už ako malá som si do zošita prepisovala názvy a slogany keksíkov či čokolád. So slovíčkami som sa hrala aj naďalej a chvíľami to prešlo aj do vlastnej poetickej tvorby. Potom som si na vysokej škole ujasnila, čo ma zaujíma a napĺňa, a vybrala som sa tým smerom. Odpoveď je teda áno, kreatívne jašenie je moja vysnívaná práca.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Najvýraznejším zdrojom je pre mňa asi internet a literatúra. A vyznie to trochu pateticky, ale aj každodenný život. Niekedy som až príliš zvedavá, ale všímam si všetko naokolo, a to sú pre mňa ďalšie podnety.

Tesco sa za svoju zeleninu či ovocie nehanbí. Stalo sa Kampaňou mesiaca

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Ešte som junior, takže Najčerstvejšie Tesco bola taká väčšia prvotina.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Nedokážem si ustriehnuť čas. Často sa do práce zahĺbim tak, že sa spamätám až vo večerných hodinách. A to niekedy neprospieva...

Čo robíte, keď nepracujete?

Veľa takých situácií nenastáva, ale ak už, snažím sa ten čas nepremrhať. Vtedy siaham po literatúre, sledujem (digitálne) dianie vo svete, chodím na koncerty a stretávam zaujímavých ľudí