KAMPAŇ 4/15
Hodnotenie: 3,99 / 5 bodov
Zadávateľ: Tesco
Agentúra: Made by Vaculik
Viac o kampani
2. miesto
Svokra
Hodnotenie: 3,125 / 5 bodov
Zadávateľ: Tipos
Agentúra:Jandl
3. miesto
Hypotéka bez prekážok
Hodnotenie: 2,84 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Core4
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Kampaň 4/2015 | |||
TESCO | TIPOS | SLSP | |
NÁPAD | 4.07 | 3.08 | 2.96 |
PRÍNOS | 3.91 | 3.17 | 2.72 |
SPOLU | 3.99 | 3.125 | 2.84 |
Streamovaná zelenina a ovocie
Ukázať spotrebiteľom skutočný tovar priamo z predajne a vyvolať u nich pocit, že reklamné „bláboly“ o čerstvosti nie sú iba slová do vetra sa naozaj vyplatí. Britský reťazec Tesco spolu s reklamnou agentúrou Made by Vaculik si za tento nápad totiž zaslúžil prvú priečku v ankete Kampaň mesiaca.
A nebola za tým žiadna veda. Do oddelenia ovocia a zeleniny mohli spotrebitelia nahliadnuť zo svojich domovov prostredníctvom kamery, ktorá streamovala jablká či paradajky. Nič nebolo upravené vo Photoshope, išlo o skutočné zábery z bratislavskej prevádzky v Lamači. Dôkazom boli skutočné ruky zákazníkov či personálu, ktorý sa staral o to, aby boli debničky stále plné. Živý prenos reťazec streamoval na vlastnej microsite www.najcerstvejsietesco.sk.
„Najčerstvejšie Tesco Live bolo súčasťou veľkej komunikačnej kampane zameranej na čerstvosť nášho ovocia a zeleniny, ktorá prebiehala počas marca a apríla prostredníctvom rôznych kanálov. Bola nasadená v televízii, printe, outdoore, online a samozrejme v našich obchodoch,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk marketingový manažér spoločnosti Tesco Juraj Pisár.
Ako ďalej dodáva, v online prostredí chcel reťazec priniesť niečo netradičné. „Práve preto sme sa rozhodli namiesto dokonalých vyretušovaných fotografií ukázať ľuďom reálny pohľad na naše ovocie a zeleninu v našom reálnom obchode,“ dodáva.
Okrem online prenosu za ďalší netradičný prvok kampane považuje Tesco svoje „Najčerstvejšie interaktívne zastávky. Reťazec v rámci kampane premenil na mesiac bežné zastávky MHD na čerstvú debničku plnú ovocia a zeleniny. Navyše po stlačení tlačidla umiestneného na vnútornej strane zastávky si mohli zvedaví okoloidúci pozrieť live prenos z Tesco Extra Lamač.
Súčasťou kampane bola zároveň aj spotrebiteľská súťaž, v ktorej Tesco rozdávalo ovocie a zeleninu na polroka zadarmo v hodnote 300 eur. Úlohou používateľov bolo tipovanie – napríklad si mohli typnúť, koľkokrát v týždni Kontrolór čerstvosti doplní jablká, paradajky, či papriku.
Kampaň na špeciálnej microsite získala takmer 100-tisíc návštev a vyše 20-tisíc zapojených používateľov do súťaže o donášku ovocia a zeleniny cez službu Tesco Potraviny domov.
Vizitka tvorcov
junior online copywriter Kristína Karabínošová z Made by Vaculik
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Už ako malá som si do zošita prepisovala názvy a slogany keksíkov či čokolád. So slovíčkami som sa hrala aj naďalej a chvíľami to prešlo aj do vlastnej poetickej tvorby. Potom som si na vysokej škole ujasnila, čo ma zaujíma a napĺňa, a vybrala som sa tým smerom. Odpoveď je teda áno, kreatívne jašenie je moja vysnívaná práca.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Najvýraznejším zdrojom je pre mňa asi internet a literatúra. A vyznie to trochu pateticky, ale aj každodenný život. Niekedy som až príliš zvedavá, ale všímam si všetko naokolo, a to sú pre mňa ďalšie podnety.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Ešte som junior, takže Najčerstvejšie Tesco bola taká väčšia prvotina.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Nedokážem si ustriehnuť čas. Často sa do práce zahĺbim tak, že sa spamätám až vo večerných hodinách. A to niekedy neprospieva...
Čo robíte, keď nepracujete?
Veľa takých situácií nenastáva, ale ak už, snažím sa ten čas nepremrhať. Vtedy siaham po literatúre, sledujem (digitálne) dianie vo svete, chodím na koncerty a stretávam zaujímavých ľudí