Tesco bude odmeňovať za ekonakupovanie

Tesco si ďalej buduje ekologický imidž. Od stredy 8. júna 2011 spúšťa pre účastníkov svojho vernostného programu Clubcard nový projekt pod názvom Zelené body. Jeho štart naplánovalo symbolicky pri príležitosti Svetového dňa životného prostredia. O podrobnostiach dnes informovalo na tlačovej konferencii.

„Projekt Zelených bodov Clubcard je v tomto roku najvýraznejším marketingovým počinom spoločnosti Tesco Stores SR, v ktorom sa spájajú dva veľmi výrazné momenty - jednak, že naši zákazníci, držitelia klubovej karty Clubcard, budú mať novú príležitosť ušetriť peniaze, a na druhej strane svojim rozhodnutím významne prispejú k ochrane životného prostredia,“ uviedla v tlačovej správe marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco Stores SR Mette Maix.  

Zelené body sú bonusovou obdobou klasických bodov, ktoré držitelia Clubcard získavajú podľa celkovej ceny svojho nákupu. Získať ich môžu dvomi spôsobmi - nákupom vybraných ekologických výrobkov alebo používaním vlastnej nákupnej tašky.

„Projekt Zelených bodov Clubcard sme koncipovali tak, aby naši zákazníci ich nárast pocítili veľmi výrazne a aby sme ich aj takouto cestou motivovali myslieť na prírodu,“ vysvetlila Mette Maix. „Napríklad za jutovú tašku či úsporné žiarovky dostanú 10 bodov, za úsporné žiarivky 20 bodov až 30 bodov a za niektoré druhy nabíjačiek napríklad až 40 bodov,“ dodala. Dané výrobky budú označené logom projektu. Body sa prirátajú k bežným bodom, ktoré zákazníci dostávajú za ostatné nákupy.

Tesco bude odmeňovať za ekonakupovanie

Zdroj: Lukáš Kočišek

Tesco chce prostredníctvom tohto projektu tiež výrazne znížiť spotrebu igelitových tašiek, ktoré zákazníkom poskytuje k nákupu zadarmo. „Sme presvedčení, že tento projekt privedie zamyslieť sa nad ich spotrebou, a že priniesť si vlastnú tašku alebo rozhodnúť sa pre niektorú ekologickú alternatívu tašky z našej ponuky bude samozrejmosťou,“ dodala marketingová riaditeľka. Za počet tašiek, ktoré by boli k danému nákupu primerané a zákazník si ich nevezme, dostane rovnaký počet zelených bodov. Počet získaných bodov bude viditeľný na pokladničnom bloku, rovnako ako v prípade klasických Clubcard bodov.

Ústredným vizuálom projektu je zeleno-modrá planéta so stromom, listami a veternými elektrárňami. Ako nosné médium marketingovej podpory si Tesco podľa manažéra Clubcard Petra Szaba zvolilo svoj propagačný leták. Najsilnejšiu komunikáciu plánuje priamo v obchodoch, napríklad aj v pokladničných zónach. Zákazníkov bude informovať tiež prostredníctvom svojho webu a newsletteru. Väčšiu mediálnu kampaň zatiaľ slovenská pobočka britského maloobchodného reťazca neplánuje.

Skúšobná prevádzka projektu Zelené body Clubcard bude prebiehať vo všetkých 98 predajniach Tesco na Slovensku a potrvá do 28. augusta 2011. "Počas týchto troch mesiacov chceme zistiť, či je slovenský zákazník pripravený na mentálnu zmenu dbať pri nakupovaní aj na ochranu životného prostredia. Po zhodnotení rentabilnosti projektu sme pripravení v ňom plynule pokračovať," povedala na tlačovej konferencii Mette Maix. Spoločnosť bude sledovať najmä odozvu zo strany zákazníkov, počet vydaných igelitových tašiek, pridelených zelených bodov a predajnosť ekologických výrobkov.

Projekt nie je pre Tesco úplnou novinkou, skúsenosti už má z materskej Veľkej Británie či z Poľska. "V Poľsku sme naň zaznamenali veľmi dobré ohlasy, aj keď prebiehal za iných podmienok. Uvidíme, či sa uchytí aj na Slovensku," uzavrela šéfka marketingu. 

Najväčší maloobchodný reťazec na Slovensku si imidž u zákazníkov už niekoľko rokov pestuje aj zdôrazňovaním prístupu k životnému prostrediu. Spoločnosť napríklad otvorila nízkoenergetický supermarket v Rajci, ohlásila postupnú výmenu žiaroviek za úspornejšie a igelitové tašky začala vyrábať z materiálu, ktorý sa v prírode rýchlejšie odbúrava.

Tesco bude odmeňovať za ekonakupovanie

Zdroj: Tesco Stores SR