Tatra Banka ako prvý slovenský inzerent využila tento týždeň na Facebooku špeciálny inzertný formát, takzvaný LOX.

Banner sa zobrazuje používateľom po odhlásení zo sociálnej siete. Špecifickým ho okrem umiestnenia a vysokého potenciálneho zásahu robí aj šírka, ktorá je na celú obrazovku. 

Banka v reklame komunikuje darčekovú platobnú kartu. Banner po kliknutí naň presmeruje na facebookovú stránku Tatra banky.

Tatra banka ako prvá skúša špeciálny facebookový banner. Objaví sa po odhlásení

Finančná inštitúcia nasadila LOX po prvýkrát v pondelok 17. decembra. Formát už za prvý deň dosiahol milión zobrazení. „V počte reálnych facebookových kont používateľov to bolo o niečo menej,“ uviedol pre Mediálne.sk web manager Tatra banky Michal Dodok. 

Celkový počet používateľov Facebooku zo Slovenska podľa webu Socialbakers.com v novembri presiahol dva milióny. Reálny počet môže byť pre dvojnásobné či falošné kontá o čosi nižší. 

Výsledok kampane však aj tak naznačuje, že mnohí slovenskí používatelia sú pri používaní Facebooku opatrní a po ukončení práce s ním sa odhlasujú. 

Dodok k prvým výsledkom kampane dodáva, že „v tomto formáte ide najmä o imidž a vizuálny zásah. Napriek tomu sa návštevnosť stránky zdvojnásobila počas prebiehajúcej online kampane. A väčšina návštev išla priamo zo stránky Facebook.com.“ 

Tatra banka nasadila banner okrem pondelka aj v stredu a používatelia ho môžu po odhlásení z účtu uvidieť ešte v piatok 21. decembra. 

„Keďže tento formát bol použitý na Slovensku po prvýkrát, nevieme odhadnúť jeho efektivitu a kvalitu v porovnaní s inými formátmi. Po tomto týždni pripravíme analýzu a rozhodneme sa, či daný formát využijeme aj počas ďalšej komunikácie,“ uviedol k prípadnému ďalšiemu nasadeniu Michal Dodok. 

Formát nepatrí k štandardným reklamným plochám. Komunikáciu zabezpečila agentúra ZenithOptimedia. „Boli sme oslovení, pretože radi využívame nové formáty a ponúkame používateľom online inovácie nielen v produktoch, ale aj v komunikácii,“ dodáva Dodok. 

Facebook uviedol formát v marci tohto roka najprv pre väčších amerických inzerentov. Cena reklamy sa podľa AdAge pohybovala vo výške až 700-tisíc dolárov iba na jeden deň. Potenciálny zásah tu bol, samozrejme, vyšší ako pri nasadení formátu na Slovensku. 

Prvým zadávateľom bol Microsoft, ktorý nasadil reklamu pre vyhľadávač Bing.