Hlavným posolstvom vizuálu je citácia z podkladov Svetovej zdravotníckej organizácie o sexuálnej výchove detí: „Sexuálna výchova pre deti vo veku od 0-4 rokov má učiť: „potešenie z dotýkania sa svojho tela, skorú detskú masturbáciu“.
Reklama sa pýta rodičov, či toto chcú pre svoje deti. Na vizuále je tiež zobrazená tvár malého dieťaťa.
Podľa sťažovateľov reklama dezinpretuje text dokumentu WHO a má negatívny dopad na deti, ktoré prichádzajú s reklamou do kontaktu, keďže ich demoralizuje a predčasne sa môžu zaujímať o témy, nevhodné pre ich vek. Podľa jedného zo sťažovateľov vraj ide o poplašnú správu, keďže citované medzinárodné dokumenty nie sú pre Slovensko záväzné.
„Reklama nebola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči všetkým skupinám spotrebiteľom, najmä voči skupine maloletých. Recipient reklamy nevie jednoznačne interpretovať komunikačné posolstvo, nie je označený zadávateľom alebo inou kontaktnou osobou. Zadávateľ tiež porušil ustanovenie Kódexu pojednávajúce o zobrazení osôb v reklame, pretože nepreukázal, že na zobrazenie dieťaťa má udelený súhlas jeho zákonného zástupcu,“ tvrdí reklamná rada ada v tlačovej správe zo zasadnutia.
Komisia si vzala na mušku aj internetovú reklamu umiestnenú na facebookovej stránke od zadávateľa GAS Familia. Sťažovateľ namietal voči zobrazeniu speváka Justina Timberlakea v rámci propagácie spotrebiteľskej súťaže, keďže zadávateľ využil jeho podobizeň bez jeho súhlasu.
„Zadávateľ síce deklaroval zakúpenie práv na použitý vizuál, avšak toto nie je možné považovať za súhlas osoby v rámci kampane. Ak bol hlavnou cenou zájazd na koncert, v rámci reklamy mohol byť použitý oficiálny plagát alebo iný reklamný materiál ku koncertu,“ tvrdí rada, ktorá označila reklamu za neetickú.
Nahotinky z outdoorovej kampane značky Intimissimi to na rade ustáli aj napriek tomu, že sťažovateľ tvrdil, že predmetný vizuál je vyzývavý, v rozpore s dobrými mravmi a propaguje nadmerné podliehanie sexualite.
Podľa komisie je modelka vyobrazená v kontexte s produktom konkrétnej značky, ktorá sa špecializuje na predaj spodnej bielizne. „Samotné zobrazenie nie je neslušné alebo vulgárne, ani nie je v rozpore so všeobecnými normami mravnosti a slušnosti. Ide o štandardný spôsob komunikácie,“ vysvetľuje.
Výčitkám verejnosti čelil aj bilbord komunikujúci podujatie Megatravesti show Praha. Sťažovateľ namietal, že nosič je umiestnený na oplotení základnej školy a tvrdil, že reklama má negatívny vplyv na psychiku, morálku a etiku detí v školskom veku. Rada sa stotožnila s názorom sťažovateľa a uznala reklamu za porušujúcu kódex.
Bezproblémová bola bilbordová kampaň „Gamma Ray (Ger) – Rhapsody of fire“ zadávateľa EPG Production, televízny spot „Skittles – nadoj dúhu, ochutnaj dúhu“ zadávateľa Wrigley Slovakia a televízny spot „Otrivin Menthol“ zadávateľa Novartis Slovakia.
Kódex porušil zadávateľ Europa SC ZV s reklamou „Nedele svätíme nákupmi“.