V claime z novej kampane vidia niektorí zákazníci prvok rasizmu. Poukázal na to napríklad americký raper Chance the Rapper.

„Reklama Heinekenu je strašne rasistická. Myslím, že niektoré firmy účelovo nasadzujú evidentne rasistické reklamy, aby získali viac pozornosti,“ napísal na Twitter interpret.

I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But 😂 I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg

— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26. marca 2018

V dvojznačnom slogane Heinekenu sa dá slovo Lighter preložiť ako „ľahšie“, ale aj ako „svetlejšie“. Výrobca piva v skutočnosti promuje menej kalórií vo svojom alkoholickom nápoji.

V príbehu reklamy čašník pivo vo fľaši posúva po bare až k zákazníčke, podsúva jej ho ako lepší variant k poháru vína.

Nie všetci používatelia Twitteru s raperom sťažujúcim sa na reklamu súhlasili, Heineken však uznal, že niekoho môže uraziť, a tak spot stiahol. Dostupné už nie sú ani ďalšie dve reklamy, ktoré patrili k novej kampani.

Americký Heineken v stanovisku uviedol, že aj jeho marketing ukazuje, že ľudí viac vecí spája ako rozdeľuje. Firma pripomenula, že v reklame odkazovala na svoje pivo z radu Heineken Light, uvádza AdAge.com.

„Ale nedosiahli sme želaný zámer, preto si túto spätnú väzbu berieme k srdcu a určite to zohľadníme pri našich ďalších kampaniach,“ dodala spoločnosť, ktorá sa ospravedlnila všetkým, ktorých sa reklama dotkla.