Dôvodom je, že pôvodný názov Krivý klinec mal parafrázovať názov známej súťaže reklamnej kreativity s názvom Zlatý klinec.
„Proti použitiu danej značky sa ohradil prezident KRAS-u Róbert Slovák. Keďže spoluprácu s Radou pre reklamu, ako aj s KRAS-om považujeme za dôležitú pre účinnú kritiku prejavov sexizmu a iných foriem diskriminácie v reklame, dohodli sme sa spoločne na zmene názvu anticeny,“ uvádzajú organizátori súťaže Sexistický Kix.
Za súťažou Sexistický Kix stojí mimovládna organizácia Aliancia žien – Cesta späť. Partnerkami pilotného ročníka hlasovanie o anticente sú Rada pre reklamu, česká organizácia Nesehnutí a slovenská feministická organizácia Aspekt.
Jej cieľom je pranierovať sexistickú reklamu vo verejnom a internetovom priestore na Slovensku. Súťaž dáva možnosť nominovať na anticenu Sexistický Kix reklamy, ktoré znevažujú a diskriminujú ľudí na základe príslušnosti k ženskému či mužskému rodu. Zadávateľ reklamy s najvyšším počtom hlasov sa stane držiteľom anticeny, ktorá vznikla so zámerom kriticky poukázať na sexizmu ako chybu v reklame i spoločnosti.
Sexistické reklamy môže verenosť nominovať na anticenu prostredníctvom webovej stránky www.sexistickykix.sk do 7. marca tohto roku. Následne o držiteľovi Sexistického kixu rozhodne široká verejnosť a odborná porota.
Sexistický Kix nadväzuje na skúsenosti súťaže Sexistické prasátečko, ktoré už niekoľko rokov prebieha v Českej republike.
Na Slovensku zadávateľov na príliš sexistické reklamy upozorňovala zatiaľ len Rada pre reklamu. Medzi notoricky známeho zadávateľa „sexi“ vizuálov patrí napríklad zadávateľ Breva. Jednou z najkontroverznejších reklám bola aj kampaň zadávateľa Barock.