Dôvodom je, že pôvodný názov Krivý klinec mal parafrázovať názov známej súťaže reklamnej kreativity s názvom Zlatý klinec.

„Proti použitiu danej značky sa ohradil prezident KRAS-u Róbert Slovák. Keďže spoluprácu s Radou pre reklamu, ako aj s KRAS-om považujeme za dôležitú pre účinnú kritiku prejavov sexizmu a iných foriem diskriminácie v reklame, dohodli sme sa spoločne na zmene názvu anticeny,“ uvádzajú organizátori súťaže Sexistický Kix.

Súťaž hodnotiaca sexistické reklamy sa musela premenovať krátko po vzniku

Za súťažou Sexistický Kix stojí mimovládna organizácia Aliancia žien – Cesta späť. Partnerkami pilotného ročníka hlasovanie o anticente sú Rada pre reklamu, česká organizácia Nesehnutí a slovenská feministická organizácia Aspekt.

Jej cieľom je pranierovať sexistickú reklamu vo verejnom a internetovom priestore na Slovensku. Súťaž dáva možnosť nominovať na anticenu Sexistický Kix reklamy, ktoré znevažujú a diskriminujú ľudí na základe príslušnosti k ženskému či mužskému rodu. Zadávateľ reklamy s najvyšším počtom hlasov sa stane držiteľom anticeny, ktorá vznikla so zámerom kriticky poukázať na sexizmu ako chybu v reklame i spoločnosti.

Sexistické reklamy môže verenosť nominovať na anticenu prostredníctvom webovej stránky www.sexistickykix.sk do 7. marca tohto roku. Následne o držiteľovi Sexistického kixu rozhodne široká verejnosť a odborná porota.

Sexistický Kix nadväzuje na skúsenosti súťaže Sexistické prasátečko, ktoré už niekoľko rokov prebieha v Českej republike.

Na Slovensku zadávateľov na príliš sexistické reklamy upozorňovala zatiaľ len Rada pre reklamu. Medzi notoricky známeho zadávateľa „sexi“ vizuálov patrí napríklad zadávateľ Breva. Jednou z najkontroverznejších reklám bola aj kampaň zadávateľa Barock.