Flema, ktorá oceňuje inovátorský a kreatívny prístup pri plánovaní kampaní, vyhlásila víťazov v trinástich kategóriách. Zo 74 prihlásených prác postúpilo na shortlist 32 kampaní a najlepšie vyberala odborná porota.
Pri slávnostnom vyhlásení výsledkov súťaže, ktoré sa konalo 15. novembra v pražskej Pragovce, odovzdali ocenenie víťazom v štyroch kategóriách podľa media typu (najlepšie využitie TV, OOH, rádia a digitálnych médií), v dvoch prierezových (Najlepšia veľká kampaň a Najlepšia malá kampaň), v šiestich kategóriách Media&Insight a jednej špeciálnej – Najodvážnejší počin. Tá pribudla práve v aktuálnom ročníku.
Slováci si odniesli víťazstvo v kategórii Najlepšia lokálna exekúcia globálnej kampane. Cena patrí agentúre Wavemaker za kampaň Slovak Telekom – Sprav to. Jednoducho. Digitálne – Tomáš Brngál. Agentúre patrí aj ocenenie v kategórii Najlepšie využitie dáta za kampaň Personal message pre Slovenskú sporiteľňu.
Víťaznou v kategórii Najlepšia veľká kampaň sa stal československý Zabudnutý deň slobody operátora O2 z dielne agentúry Triad Advertising. Tá si zároveň odniesla aj ocenenie Inovatívna agentúra. Triad s kampaňou bodoval aj na Euro Effie, ADCE Awards, Global Sabre Awards a ďalších sútažiach.
Kategóriu Najlepšie využitie real-time marketing ovládla slovenská agentúra Socialists. Víťazstvo jej patrí vďaka kampani pre Škoda auto Slovensko s názvom Škoda – Golonka sa nechce „trepať“ do Košíc.
Zdroj: Flema
Flema vyhlásila nielen inovatívnu agentúru, ale aj inovatívnych zadávateľov. So zhodným výsledkom sa nimi stala česká nezisková organizácia Človek v tiesni a Plzeňský Prazdroj.
Cenu Grand Prix za absolútne najlepšie hodnotenú kampaň získal Cream Prague a Dvořák – svahové sekačky za kampaň The Mow-Na Lisa, ktorá dokázala s minimálnym rozpočtom osloviť milióny ľudí v 50 krajinách sveta.
„Sme veľmi radi, že tohtoročné rozšírenie súťaže sa ukázalo ako krok správnym smerom. Vďaka tomu sme sa mohli my i celý trh zoznámiť s mnoho ďalšími veľmi zaujímavými prácami, ktoré nielen, že neboli nudné, ale hlavne pracovali v prospech značky. Všetci môžeme vedieť, že tam, kde je vôľa, sú i výsledky, ak môžem parafrázovať klasika. A my sa tešíme, že tá vôľa robiť veci novo a odvážne, bude medzi zadávateľmi i agentúrami stále pribúdať,“ uviedol v súvislosti s 13. ročníkom súťaže Hynek Cimoradský, managing partner Flemedie.