Namiesto klasických spotov sa počas Štedrého dňa budú aj tento rok vysielať na Jojke iba sponzorské odkazy. Spoločnosť Kaufland vystrieda mobilného operátora 4ka, ktorý si exkluzívny inzertný priestor zaplatil vlani.
Kaufland je pritom s televíznou reklamou na slovenskom trhu aktívny len od roku 2015, predtým si nemecký reťazec kampane v najsilnejšom mediatype neplánoval.
Koncept Z lásky k Slovensku spustila spoločnosť začiatkom vlaňajška a do kampane investovala milióny eur. Realizovala ju nemecká agentúra Glanzer + Partner, Kaufland spolupracoval aj s bratislavskou agentúrou Null. Ďalšie spoty realizoval v spolupráci s Respect APP.
Z obchodných reťazcov vykúpili reklamný priestor na Joj v predchádzajúcich rokoch počas Vianoc aj Coop Jednota a dvakrát Lidl.
Joj sa reklamy na Vianoce „zrieka“ pravidelne od roku 2007. Výnimkou bol rok 2011, keď takúto spoluprácu nedohodla so žiadnym klientom a aj 24. decembra vysielala tradičné komerčné brejky.
Úplne prvým zadávateľom, ktorý si netradičný celodenný branding vysielania vyskúšal, bolo lyžiarske stredisko Jasná – Nízke a Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica patriace rovnako ako samotná televízia pod skupinu J&T. Medzi ďalších inzerentov, ktorí si priestor zaplatili, v minulosti patrili automobilové značky Hyundai a Škoda.
Joj hodnotí Vianoce bez reklám aj po rokoch ako obľúbenú aktivitu – ako pre divákov, tak aj pre zadávateľov reklamy, ktorým zabezpečuje vo vysielaní exkluzivitu. „Svedčí o tom práve fakt, že ho zrealizujeme už deviaty raz. Rovnako ho plánujeme prinášať aj v budúcnosti,“ uviedla pre Mediálne.sk marketingová manažérka Miroslava Klempová.