Spot vyrobený reklamnou agentúrou Havas London doslova demoluje typické symboly valentínskeho dňa. Zobrazuje mladý pár bláznivo jazdiaci po polí s ružami. Na kosách. V závere do seba narazia so škodoradostným výrazom.
Kampane Cut the Cliché naráža na fakt, že Valentín sa v priebehu rokov premenil na silený rituál, z ktorého sa vytratila podstata sviatku. Durex v nej hlása návrat k myšlienke spoločne stráveného času s milovanou osobou bez umelosti a trikov, kde má svoje miesto aj zábava a vzrušenie.
„Ružovému“ spotu predchádzal výskum, podľa ktorého sa na Valentín neteší až 49 percent Britov. Ďalších 40 percent ďalej sviatok označilo za klišé a až 43 percent zamilovaných by chcelo skúsiť niečo iné, než klasické obdarovávanie ružami a romantické večere.
„Valentín má byť najromantickejším dňom v roku, ale bohužiaľ sa dnes môže ľahko premeniť na predvídateľné sklamanie“ uviedla na margo výsledkov Alix Fox, expertka na sex a vzťahy spoločnosti Durex.
„Výskum Durexu ukazuje, že tretina Britov chce vo svojom vzťahu viac spontánnosti, tak sme chceli vytvoriť kampaň, ktorá povzbudí ľudí, aby nahradili stereotypné, komercializované valentínske nápady a zamerali sa na niečo, čo je pre nich osobné a zmysluplné,“ dodala
Od 25. januára bude kampaň bežať na televíznych obrazovkách a online.
Kanadská verzia je odvážnejšia
S cieľom podporiť produkty Durex Play Pleasure Gels uvádza spoločnosť aj ďalší spot s rovnakým zameraním. Vyzýva páry, aby prehliadli všedné rituály a boli viac spontánne a odvážne aj v posteli.
Reklama je vyrobená spoločnosťou Isobar Canada a oproti tej britskej je viditeľne pikantnejšia.
„Cieľom kampane je počas Valentína presunúť pozornosť z núteného obdarovávania na budovanie hlbšieho spojenia s milovaným prostredníctvom intimity, čo umožňujú výrobky Durex Pleasure Gels“ povedal marketingový riaditeľ Durex Canada Indresh Kohli.